Gå til innhold

Min 1998 Porsche Boxster

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

I går blei det en liten polering på meg og kimo, så vi tok med bilene våre til en garasje som faren til kimo eier.

 

Kimo varmer opp før poleringen starter, bilene er vasket:

n863940082_1658143_6860.jpg

 

Mens jeg venter på at bilen skal bli helt tørr, polerer jeg stussen min med autosol - det tok laaaaaaaaaaaang tid, så jeg tok en pause her:

n863940082_1658144_7142.jpg

 

Kimo er i gang på sin BMW 120d:

n863940082_1658145_7426.jpg

 

Resultatet på min bil:

n863940082_1658146_7704.jpg

 

Kimo gjør en siste sjekk på Statoil før avreise til Trøgstad:

n863940082_1658147_8036.jpg'

 

Bakfra:

n863940082_1658148_8388.jpg

 

Fornøyd med poleringen, og jeg fikk polert bort ganske mye av den stygge ripa noen laga på bilen min for ei stund siden..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bullshit, tro det eller ei så er det faktisk Mazda Mx5 som har denne tittelen. Tett etterfulgt av Lotus Elise.

 

Boxtern handler vell utvilsomt bra! Men best i verden er nok drøyt! Porche Cayman og BMW Z4-M er hvassere. Muligens Opel Speedster også.

 

 

Hverken Elise eller Speedster er i samme klasse som Boxster / Z4 / 350Z / osv da. "Best" er vel vanskelig å bli enige om, se f.eks her: http://www.youtube.com/watch?v=V8lW1crvFTE, selv om Boxsteren vant til slutt.

 

Uansett er den utvilsomt genial på svingete vei :)

 

 

 

Jonte:

Hvorfor måtte du under med planker for å få jekken under? Er ikke bilen original høyde? Jeg må bygge meg to "etasjer" med planker, siden det er for lite plass under sideskjørtene til å komme opp 6 cm i en jafs, og 3cm er for lite til å få jekken under. Men så er min bil tåpelig lav..

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken Elise eller Speedster er i samme klasse som Boxster / Z4 / 350Z / osv da. "Best" er vel vanskelig å bli enige om, se f.eks her: http://www.youtube.com/watch?v=V8lW1crvFTE, selv om Boxsteren vant til slutt.

 

Uansett er den utvilsomt genial på svingete vei :)

 

 

 

Jonte:

Hvorfor måtte du under med planker for å få jekken under? Er ikke bilen original høyde? Jeg må bygge meg to "etasjer" med planker, siden det er for lite plass under sideskjørtene til å komme opp 6 cm i en jafs, og 3cm er for lite til å få jekken under. Men så er min bil tåpelig lav..

 

 

Den er senket 20mm fra TechArt

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Heisann Jonte!

Tøff bil du har fått deg! Men har du gjort hjemmeleksene dine om Boxsteren før du kjøpte?

Broren min skulle også kjøpe seg Boxster for en stund siden, men endte opp med å gå en helt annen vei av en veldig enkel grunn. Man kan fortsatt se den i dag på finn.no faktisk. Av de 27 Boxsterene som ligger ute i dag, har kun 1, ÈN, gått over 130 000 km!

Jeg har hørt at motorene blir drøyt ødelagt når de nærmer seg dette tallet, derfor er det sånn.. Vet ikke hva som går i stykker, men det må jo være noe alvorlig, siden ingen vil selge etter dette.

Jeg synes hvertfall det er høyst uvanlig at en bil som er såpass gammel nå ikke finnes med høyere kmstand, gjør ikke du?

 

Men jeg vil jo ikke være negativ, kan jo hende du har kjøpt en knallbil som holder for alltid! Skulle vært kjempegøy å prøvd en. Satt på med en 911 4s cab i fjor sommer, lyden er jo fantastisk i Porschene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Jonte!

Tøff bil du har fått deg! Men har du gjort hjemmeleksene dine om Boxsteren før du kjøpte?

Broren min skulle også kjøpe seg Boxster for en stund siden, men endte opp med å gå en helt annen vei av en veldig enkel grunn. Man kan fortsatt se den i dag på finn.no faktisk. Av de 27 Boxsterene som ligger ute i dag, har kun 1, ÈN, gått over 130 000 km!

Jeg har hørt at motorene blir drøyt ødelagt når de nærmer seg dette tallet, derfor er det sånn.. Vet ikke hva som går i stykker, men det må jo være noe alvorlig, siden ingen vil selge etter dette.

Jeg synes hvertfall det er høyst uvanlig at en bil som er såpass gammel nå ikke finnes med høyere kmstand, gjør ikke du?

 

Men jeg vil jo ikke være negativ, kan jo hende du har kjøpt en knallbil som holder for alltid! Skulle vært kjempegøy å prøvd en. Satt på med en 911 4s cab i fjor sommer, lyden er jo fantastisk i Porschene! :)

 

Det der hørtes så forferdelig BS ut at jeg blir litt kvalm!!!

 

Pen bil Jonte. Nye felger med R-dekk og acr til sommern? sitter som tyggis disse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kjører taxi? ;)

 

fet bil du har fått deg!

 

Kjører Taxi i helgene, i tillegg til Økonomi studiene ja. Da veksler jeg på å kjøre en Mercedes 280 4matic og en Volkswagen Passat 2,0TDi DSG.

 

Takk :D

 

 

 

Heisann Jonte!

Tøff bil du har fått deg! Men har du gjort hjemmeleksene dine om Boxsteren før du kjøpte?

Broren min skulle også kjøpe seg Boxster for en stund siden, men endte opp med å gå en helt annen vei av en veldig enkel grunn. Man kan fortsatt se den i dag på finn.no faktisk. Av de 27 Boxsterene som ligger ute i dag, har kun 1, ÈN, gått over 130 000 km!

Jeg har hørt at motorene blir drøyt ødelagt når de nærmer seg dette tallet, derfor er det sånn.. Vet ikke hva som går i stykker, men det må jo være noe alvorlig, siden ingen vil selge etter dette.

Jeg synes hvertfall det er høyst uvanlig at en bil som er såpass gammel nå ikke finnes med høyere kmstand, gjør ikke du?

 

Men jeg vil jo ikke være negativ, kan jo hende du har kjøpt en knallbil som holder for alltid! Skulle vært kjempegøy å prøvd en. Satt på med en 911 4s cab i fjor sommer, lyden er jo fantastisk i Porschene! :)

 

Som regel er vel disse bilene biler folk ikke kjører like mye som en Toyota Avensis. Det er som regel biler som er entusiast eid og blir benyttet som bil #2 og godværsbil hos folk som har penger til det. Derfor trur jeg ikke det er så normalt at dem kjøres mere enn 10000km i året akkurat, hva trur du om det?

 

Det er bare å gjøre søk på andre Cabrioleter og spesielle biler til en penge som ikke alle har råd til, og se hvor mye dem blir kjørt? Du finner mange mange Porscher som er mye eldre, som er gådd svært kort. Dette fordiat de ikke brukes til og fra butikken hver dag som andre biler.

 

Det du har hørt om at motorene blir ødelagte så og så fort, etc etc.. Er en produksjonsfeil som var på 1997-99 modell Boxster, som kunne føre til oljelekkasje på bilene. Dette er som regel utbedret etc på biler som går på veiene nå tildags.

 

Jeg har gjort min research og jeg er stålfornøyd med bilen. Og jeg trur nok det blir en Porsche neste gang også :D

 

Det der hørtes så forferdelig BS ut at jeg blir litt kvalm!!!

 

Pen bil Jonte. Nye felger med R-dekk og acr til sommern? sitter som tyggis disse :D

 

Jeg har lyst å ta bilen på bane, men R-Dekk og slikt, det vet jeg ikke helt.. :) Andre prioriteringer i livet også, dessverre.

 

haha, speilbildan til han jonte!

HAHAHA, seriøst ment?

 

Seriøst ka? Se nu på dem. Haha! :D

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kjører taxi? ;)

 

fet bil du har fått deg!

 

Kjører Taxi i helgene, i tillegg til Økonomi studiene ja. Da veksler jeg på å kjøre en Mercedes 280 4matic og en Volkswagen Passat 2,0TDi DSG.

 

Takk :D

 

 

 

Heisann Jonte!

Tøff bil du har fått deg! Men har du gjort hjemmeleksene dine om Boxsteren før du kjøpte?

Broren min skulle også kjøpe seg Boxster for en stund siden, men endte opp med å gå en helt annen vei av en veldig enkel grunn. Man kan fortsatt se den i dag på finn.no faktisk. Av de 27 Boxsterene som ligger ute i dag, har kun 1, ÈN, gått over 130 000 km!

Jeg har hørt at motorene blir drøyt ødelagt når de nærmer seg dette tallet, derfor er det sånn.. Vet ikke hva som går i stykker, men det må jo være noe alvorlig, siden ingen vil selge etter dette.

Jeg synes hvertfall det er høyst uvanlig at en bil som er såpass gammel nå ikke finnes med høyere kmstand, gjør ikke du?

 

Men jeg vil jo ikke være negativ, kan jo hende du har kjøpt en knallbil som holder for alltid! Skulle vært kjempegøy å prøvd en. Satt på med en 911 4s cab i fjor sommer, lyden er jo fantastisk i Porschene! :)

 

Som regel er vel disse bilene biler folk ikke kjører like mye som en Toyota Avensis. Det er som regel biler som er entusiast eid og blir benyttet som bil #2 og godværsbil hos folk som har penger til det. Derfor trur jeg ikke det er så normalt at dem kjøres mere enn 10000km i året akkurat, hva trur du om det?

 

Det er bare å gjøre søk på andre Cabrioleter og spesielle biler til en penge som ikke alle har råd til, og se hvor mye dem blir kjørt? Du finner mange mange Porscher som er mye eldre, som er gådd svært kort. Dette fordiat de ikke brukes til og fra butikken hver dag som andre biler.

 

Det du har hørt om at motorene blir ødelagte så og så fort, etc etc.. Er en produksjonsfeil som var på 1997-99 modell Boxster, som kunne føre til oljelekkasje på bilene. Dette er som regel utbedret etc på biler som går på veiene nå tildags.

 

Jeg har gjort min research og jeg er stålfornøyd med bilen. Og jeg trur nok det blir en Porsche neste gang også :D

 

Det der hørtes så forferdelig BS ut at jeg blir litt kvalm!!!

 

Pen bil Jonte. Nye felger med R-dekk og acr til sommern? sitter som tyggis disse :D

 

Jeg har lyst å ta bilen på bane, men R-Dekk og slikt, det vet jeg ikke helt.. :) Andre prioriteringer i livet også, dessverre.

 

haha, speilbildan til han jonte!

HAHAHA, seriøst ment?

 

Seriøst ka? Se nu på dem. Haha! :D

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er bare å gjøre søk på andre Cabrioleter og spesielle biler til en penge som ikke alle har råd til, og se hvor mye dem blir kjørt? Du finner mange mange Porscher som er mye eldre, som er gådd svært kort. Dette fordiat de ikke brukes til og fra butikken hver dag som andre biler.

 

Det du har hørt om at motorene blir ødelagte så og så fort, etc etc.. Er en produksjonsfeil som var på 1997-99 modell Boxster, som kunne føre til oljelekkasje på bilene. Dette er som regel utbedret etc på biler som går på veiene nå tildags.

 

 

Porscher som ikke de fleste har råd til? Det er da en 1998 modell du har kjøpt?

Den ligger jo hverfall ute for mellom 250 og 300 000 på finn.no, det blir vel litt drøyt å prøve å skryte av det?

 

Jeg må nok falle tilbake på det med at Boxstere er for folk som ikke har råd til 911, og når de da endelig kjøper den, så har de hvertfall ikke en bil til. ( da hadde de jo bare hatt en 911 å kjøre rundt i uansett)

 

Du sa også nettopp at din egen bil var i risikogruppen for å gå i stykker når den når km standen jeg sa tidligere..

 

Ha en fortsatt fin helg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porscher som ikke de fleste har råd til? Det er da en 1998 modell du har kjøpt?

Den ligger jo hverfall ute for mellom 250 og 300 000 på finn.no, det blir vel litt drøyt å prøve å skryte av det?

 

Jeg må nok falle tilbake på det med at Boxstere er for folk som ikke har råd til 911, og når de da endelig kjøper den, så har de hvertfall ikke en bil til. ( da hadde de jo bare hatt en 911 å kjøre rundt i uansett)

 

Du sa også nettopp at din egen bil var i risikogruppen for å gå i stykker når den når km standen jeg sa tidligere..

 

Ha en fortsatt fin helg =)

 

Det var aldri ett poeng å skryte av det.

 

En Porsche Boxster har vel ikke akkurat verdens største målgruppe å selge til, ettersom det er en svært lite praktisk bil. Det er som regel en bil andre må ha en bil i tillegg til. Derfor blir den lite kjørt. Det er ikke mange som har råd til å sitte med en bil ekstra for godværsdager, om en Boxster eller annen roadster ikke fyller alle krav til bagasje og passasjerplasser.

 

Dette er ikke biler som kjøres med hver dag av de fleste som eier dem, derav har dem ikke så høy kmstand. Det var mitt poeng.

 

Har du kjørt en Porsche Boxster? Jeg har kjørt begge deler, og Boxsteren er artigere i mine øyne. Det er mange som sier dette også.

Jeg har derimot ikke råd til å kjøpe meg en bil som er svært mye dyrere enn min Boxster, ettersom jeg er student som har andre utgifter enn bare bil, andre prioriteringer i livet etc etc. Vi får se når jeg er ferdigutdannet, hva jeg gjør da.

 

Som sagt, det er feil som er utbedret.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok falle tilbake på det med at Boxstere er for folk som ikke har råd til 911, og når de da endelig kjøper den, så har de hvertfall ikke en bil til. ( da hadde de jo bare hatt en 911 å kjøre rundt i uansett)

 

Ja det er av de billigse porschene ja, men det har jo mye og gjøre med at den har "liten" motor (iallefall versjoenen som Jonte har) i forhold til alle andre nyere porscher..

 

Men når det er sagt så sies det jo at Boxsteren er den mest vellkjørende roadsteren noensinne så tror nok den er veldig artig, har selv lyst på en når det våres:) Kjempefin bil Jonte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er av de billigse porschene ja, men det har jo mye og gjøre med at den har "liten" motor (iallefall versjoenen som Jonte har) i forhold til alle andre nyere porscher..

 

Men når det er sagt så sies det jo at Boxsteren er den mest vellkjørende roadsteren noensinne så tror nok den er veldig artig, har selv lyst på en når det våres:) Kjempefin bil Jonte:)

 

Prisen på bilen var egentlig ikke poenget i mitt argument, bare det at bilene ikke blir kjørt så mye, ettersom dem som regel er en 2. bil eller godværsbil for folk. De fyller ikke akkurat mange krav.

 

Men, for min del passer den veldig bra, og jeg er ståfornøyd :D

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår