Gå til innhold

2,5 td som ikke starter.

Ranger emnet


skims

Anbefalte innlegg

en kompis av meg har en voyager 2,5 td som oppfører seg rart:

 

ved start så ruser den seg opp til ca 3-4000 o/min og stopper med en gang.

og noen ganger så vill den ikke starte i det hele tatt og noen ganger (som er av den sjelne typen) så går den fint igjen..

 

prøvde og bytte luftmengde måler men ble ikke bedre. kjede ble byttet for 2 år siden (byttet til dobbel forsterka kjede) har noen peiling på hva det som er feil her?? har vert på merkeverksted og fikk tatt en feilkode avlesning som indikerte en rekke sensor feil. noen som vet om det finnes innformasjon om feilkoder på voyager på nettet??

jag gasar tils det rasar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Sjekk her: http://www.allpar.com/fix/codes.html

 

Legg merke til at det er forskjellig måte å ta ut koder på for forskjellige årsmodeller.

 

Hvilken årsmodell har han? Fra 96 har de ikke gasswire men en sensor på gasspedalen som forteller motorstyringen hvor mye pådrag du har. Kanskje denne sensoren eller mekanismen til den har hengt seg opp på full gass? Stoppingen tror jeg er typisk Chrysler greier og skjer fordi motorstyringen finner ut at motoren kan skades pga noe er feil og da stopper den...

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99% sjanse for at veivsensoren er defekt, har vært borti den feilen en del ganger på de.

 

Kan en ustabil veivsensor få motoren til å stoppe plutselig under kjøring, og så må du skru av tenningen for å få den til å starte igjen? Dette skjer hele tiden på min bil.

 

Har hørt om flere som har problemer med at bilen stopper plutselig (bare 2,5TD) og må "resettes" for å kunne starte igjen. Utrolig irriterende og ikke helt ufarlig i og med at du må trykke inn clutchen for å start igjen og mister servo på styring og bremser.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en ustabil veivsensor få motoren til å stoppe plutselig under kjøring, og så må du skru av tenningen for å få den til å starte igjen? Dette skjer hele tiden på min bil.

 

Har hørt om flere som har problemer med at bilen stopper plutselig (bare 2,5TD) og må "resettes" for å kunne starte igjen. Utrolig irriterende og ikke helt ufarlig i og med at du må trykke inn clutchen for å start igjen og mister servo på styring og bremser.

 

Nei, kun ved start av motor. Problemet ditt vil jeg tro kommer av en sensor inne i dieselpompa di. Husker ikke hva den heter, men når den er defekt, så stopper bilen plutselig under kjøring. Vrir du tenninga av og på, så er bilen normal igjen.

-07 Volvo S60 2.0lt

-90 Sierra DOHC(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kun ved start av motor. Problemet ditt vil jeg tro kommer av en sensor inne i dieselpompa di. Husker ikke hva den heter, men når den er defekt, så stopper bilen plutselig under kjøring. Vrir du tenninga av og på, så er bilen normal igjen.

 

Hmmm... fant noe info om dette en annen plass også, der var det snakk om å justere en aktuator eller noe i pumpa og det skulle kunne løse problemet.

 

Jobber du på Chrysler verksted?

 

Jeg har forstått at dette er samme generasjon pumpe som i VW TDI, har disse bilene lignende problemer?

 

Beklager at jeg har stjålet tråden her! Fant du problemet med at motoren ruste seg og så stoppet?

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... fant noe info om dette en annen plass også, der var det snakk om å justere en aktuator eller noe i pumpa og det skulle kunne løse problemet.

 

Jobber du på Chrysler verksted?

 

Jeg har forstått at dette er samme generasjon pumpe som i VW TDI, har disse bilene lignende problemer?

 

Beklager at jeg har stjålet tråden her! Fant du problemet med at motoren ruste seg og så stoppet?

 

Jobber på chrysler verksted ja. Men vi reparer ikke disse pumpene, det gjør bare verksted som er spesialisert på bosch dieselpumper og lignende.

-07 Volvo S60 2.0lt

-90 Sierra DOHC(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår