Gå til innhold

Får IKKE prøveskilt på JDM bil !!! ??? hva skjer?

Ranger emnet


DJ-timoty

Anbefalte innlegg

hei!

 

jeg skal avsted og kjøpe meg en Toyota corolla Levin ae101 Supercharger i dag,

 

men da jeg var på trafikkstajonen og skulle leie prøveskilt ble jeg nektet det! grunnen var at dette er en bil som ikke er beregnet for norsk marked. jeg sa til di at bilen ifølge japan auto er klar for registrering på motorhistorisk grunnlag, men dette hadde ingenting å si, får ikke prøveskilter, og di mente på at man ikke får skilter på den heller.... :wonder:

 

ao241u.jpg

21kbblu.jpg

2w40led.jpg

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke tid til å gå til noen annen trafikkstasjon :(

 

har ringt til noe sentralbord opplegg for sørlandet, og er en kar der på saken for meg, men han sa at det var noen nye regler på dette, så han trodde ikke jeg fikk prøveskilter han heller, mem han skulle ringe meg opp igjen ...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bull shit! si du skal flytte bilen fra hit til dit.

oppgi ramme nr. betal og dra.

 

 

jeg sa det som det var at bilen skal prøvekjøres, og kjøres hjem til meg, og at så fort det er mulig skal avgifter betales og skilter skal på bilen... skal jo være lov det...

oppga rammenummer på bilen og sa at det var en toyota....

men NEI, dette er en bil som ikke er beregnet for det norske markedet, så fikk faen ikke prøveskilter :-/ og di mente at med di nye reglene får jeg ikke skilter på bilen heller siden den ikke er godkjent for det europeiske markedet :-S

det er en toyota COROLLA for faen, noe av det mest trafikksikkre på norges veier :S

vetta faen hva jeg gjør nå...

 

hva gjør alle skyline - supra - 200sx folkene fremover nå da lissom?? :knock:

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjennemerker - "prøveskilt"

 

 

Det koster 225 kroner pr. dag for dagsprøvekjennemerker. "Dagen" for gyldighet starter kl. 00:00 og slutter kl. 24:00.

 

Det er mulig å kjøpe et dagsprøvekjennemerke for noen påfølgende dager, også fra et tidspunkt noen dager senere enn kjøpsdagen.

 

Du får kjøpt slike dagsprøvekjennemerker på trafikkstasjonene.

 

Dagsprøvekjennemerkene, som kjøpes på trafikkstasjonene, er av "bruk og kast-typen", er laget av en folie som klistres på bilen der de vanlige kjennemerkene ellers ville vært montert.

 

De prøvekjennemerkene som brukes av forhandlere m.v., kalles årsprøvekjennemerker.

 

 

 

Der står det ingenting om regler og restriksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa det som det var at bilen skal prøvekjøres, og kjøres hjem til meg, og at så fort det er mulig skal avgifter betales og skilter skal på bilen... skal jo være lov det...

oppga rammenummer på bilen og sa at det var en toyota....

men NEI, dette er en bil som ikke er beregnet for det norske markedet, så fikk faen ikke prøveskilter :-/ og di mente at med di nye reglene får jeg ikke skilter på bilen heller siden den ikke er godkjent for det europeiske markedet :-S

det er en toyota COROLLA for faen, noe av det mest trafikksikkre på norges veier :S

vetta faen hva jeg gjør nå...

 

hva gjør alle skyline - supra - 200sx folkene fremover nå da lissom?? :knock:

 

 

Det dummeste du kan gjøre er jo å gå inn og si hva du skal. Bare si at du skal ha prøveskilter for å flytte en bil, oppgi rammenr og si det er en toyota corolla... Hvis du starter med å si at jeg har en slik importert japansk høyrestyrt riskoker, så har du automatisk skutt deg i foten fire ganger....

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis på bt, Si at du nettop har kjøpt en bil som skal fraktes hjem til deg fra selger!

 

Oppgi bare Merke og type bil, og gi dem chassi nr!

si hverken mer eller mindre. kverrulerer dem på det kan du bare gi deg skriftlig begrunnelse på hvorfor ikke!

 

Jeg har holdt på å rive en av de ansatta over disken en gang fordi han nekta meg prøveskilt, fordi han mente jeg hadde leid dem så ofte. Javell sier jeg. Hvor mange ganger kan man leie..! max 10 ganger i året påsto han!

 

fint sa jeg..! Jeg har leid prøveskilter 4ganger i år til bil! så da skal jeg ha dem!

 

Prøvde å komme med pisspreik om athvis jeg dreiv med bil så måtte jeg skaffe meg års prøvekjennemerker..!

 

det kan jeg ikke din kverrulante idiot sa jeg! jeg driver ikke no bilsalg firma! jeg bygger bil på hobby basis! Bilen SKAL testkjøres før godkjenning sto jeg bare på!

javell, da må du bruke henger for å frakte den sier han

 

NEI! DEN SKAL TESTES!!!

 

og hakke før jeg klikka i vinkler og fikk hele BT's oppmerksomhet bl.a av resten av kunder som sto der og følte seg iritert over at de ikke ville gi meg, ga kødden etter!

 

Påsto at han skulle anmelde meg for missbruk av skilter..

 

På hvilket grunnlag ?!?!

 

Sa også at han skulle legge sperre på mitt navn/pers. nr for å ikke kunne leie skilter i et år..

 

Gjør det du sa jeg til han! jeg har mor som komer å henter dem for meg, om ei. har jeg en kjæreste som jobber i nærheten. om ei har jeg alltids kompiser som kan ta seg turen! så kjøss meg i ræva sa jeg og dro!..

 

Har sett han samma flere ganger ettter det. jaggu fikk jeg skilter!

 

BT på jessheim er ganske medgjørlige på det der..

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er japan auto som selger, be de skaffe prøveskilt til den ? Eller få de til å ringe å høre iallefall.. tlf.gif

 

Biltilsynet shot.gif.gif

er ikke japan auto som selger den, men er di som har importert den for en tid tilbake...

Det dummeste du kan gjøre er jo å gå inn og si hva du skal. Bare si at du skal ha prøveskilter for å flytte en bil, oppgi rammenr og si det er en toyota corolla... Hvis du starter med å si at jeg har en slik importert japansk høyrestyrt riskoker, så har du automatisk skutt deg i foten fire ganger....

jepp det sier seg igrunnen selv :P men problemet kom når ho skreiv inn rammenummeret.. maskinen hoppet automatisk inn på noe greier så hu måtte ringe og sjekke opp i ting og tang , og da ballet det bare på seg :-S

 

 

men nå fikk han jeg skal kjøpe bilen av leid skilter på BT der jeg skal hente bilen , så nå reiser jeg og henter ny bil :D:D

 

men kan noen si meg hva vi skal gjøre fremover om vi ikke får prøveskilter på JDM bilene?

 

 

 

 

PS: fin historie "sugekopp"

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

jeg skal avsted og kjøpe meg en Toyota corolla Levin ae101 Supercharger i dag,

 

men da jeg var på trafikkstajonen og skulle leie prøveskilt ble jeg nektet det! grunnen var at dette er en bil som ikke er beregnet for norsk marked. jeg sa til di at bilen ifølge japan auto er klar for registrering på motorhistorisk grunnlag, men dette hadde ingenting å si, får ikke prøveskilter, og di mente på at man ikke får skilter på den heller.... :wonder:

 

ao241u.jpg

21kbblu.jpg

2w40led.jpg

 

 

gå til et annet biltilsyn og oppgi ramme nr og si at det er en Toyota Corolla.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis på bt, Si at du nettop har kjøpt en bil som skal fraktes hjem til deg fra selger!

 

Oppgi bare Merke og type bil, og gi dem chassi nr!

si hverken mer eller mindre. kverrulerer dem på det kan du bare gi deg skriftlig begrunnelse på hvorfor ikke!

 

Jeg har holdt på å rive en av de ansatta over disken en gang fordi han nekta meg prøveskilt, fordi han mente jeg hadde leid dem så ofte. Javell sier jeg. Hvor mange ganger kan man leie..! max 10 ganger i året påsto han!

 

fint sa jeg..! Jeg har leid prøveskilter 4ganger i år til bil! så da skal jeg ha dem!

 

Prøvde å komme med pisspreik om athvis jeg dreiv med bil så måtte jeg skaffe meg års prøvekjennemerker..

 

det kan jeg ikke din kverrulante idiot sa jeg! jeg driver ikke no bilsalg firma! jeg bygger bil på hobby basis! Bilen SKAL testkjøres før godkjenning sto jeg bare på!

javell, da må du bruke henger for å frakte den sier han

 

NEI! DEN SKAL TESTES!!!

 

og hakke før jeg klikka i vinkler og fikk hele BT's oppmerksomhet bl.a av resten av kunder som sto der og følte seg iritert over at de ikke ville gi meg, ga kødden etter!

 

Påsto at han skulle anmelde meg for missbruk av skilter..

 

På hvilket grunnlag ?!?!

 

Sa også at han skulle legge sperre på mitt navn/pers. nr for å ikke kunne leie skilter i et år..

 

Gjør det du sa jeg til han! jeg har mor som komer å henter dem for meg, om ei. har jeg en kjæreste som jobber i nærheten. om ei har jeg alltids kompiser som kan ta seg turen! så kjøss meg i ræva sa jeg og dro!..

 

Har sett han samma flere ganger ettter det. jaggu fikk jeg skilter!

 

BT på jessheim er ganske medgjørlige på det der..

 

Konge! hehe. Ta med deg et skjult videokamera og mic og ha alltid med deg i lomma. Så skrur du det på hvis du kjenner at du holder på å tilte. hehe. Skulle likt å sett det der.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen han var jo helt dust i huet!

Han mente at det var en grense på 10 skilter i året!

I følge registeret hans hadde jeg 14skilter siden sommer i forefjor. dvs at jeg hadde leid skilter kun 4 ganger i år.

 

han skulle anmelde meg for missbruk av skilter. Dette klarer du ikke sa jeg for jeg bruker dem ikke til noe annet enn å test kjøre bilen. såfall må du ta meg på fersken for det!

 

Han skulle legge "ban" på meg i et år. Det kan han fint få lov til. det er bare å få noen andre til å hente skilter ettersom skilta går på sjåfør. og ikke leietaker.

 

Jeg ba om å få prate med sjefen hans.. Han kom og var enda mer kverrulant for å ikke nevne tettpakka i huet.

det var han som holdt på å bli røska over disken. han holdt god avstand da jeg var på vei ut. for da kokte det over for meg.

 

De kan IKKE nekte deg skilter så enkelt er det! Såfall skal de komme med en jævli god og skriftlig grunn! Da sier du .. Ok takk for brevet! så får du en annen til å henta skilta for deg. eller stikk på et annet BT.

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis på bt, Si at du nettop har kjøpt en bil som skal fraktes hjem til deg fra selger!

 

Oppgi bare Merke og type bil, og gi dem chassi nr!

si hverken mer eller mindre. kverrulerer dem på det kan du bare gi deg skriftlig begrunnelse på hvorfor ikke!

 

Jeg har holdt på å rive en av de ansatta over disken en gang fordi han nekta meg prøveskilt, fordi han mente jeg hadde leid dem så ofte. Javell sier jeg. Hvor mange ganger kan man leie..! max 10 ganger i året påsto han!

 

fint sa jeg..! Jeg har leid prøveskilter 4ganger i år til bil! så da skal jeg ha dem!

 

Prøvde å komme med pisspreik om athvis jeg dreiv med bil så måtte jeg skaffe meg års prøvekjennemerker..!

 

det kan jeg ikke din kverrulante idiot sa jeg! jeg driver ikke no bilsalg firma! jeg bygger bil på hobby basis! Bilen SKAL testkjøres før godkjenning sto jeg bare på!

javell, da må du bruke henger for å frakte den sier han

 

NEI! DEN SKAL TESTES!!!

 

og hakke før jeg klikka i vinkler og fikk hele BT's oppmerksomhet bl.a av resten av kunder som sto der og følte seg iritert over at de ikke ville gi meg, ga kødden etter!

 

Påsto at han skulle anmelde meg for missbruk av skilter..

 

På hvilket grunnlag ?!?!

 

Sa også at han skulle legge sperre på mitt navn/pers. nr for å ikke kunne leie skilter i et år..

 

Gjør det du sa jeg til han! jeg har mor som komer å henter dem for meg, om ei. har jeg en kjæreste som jobber i nærheten. om ei har jeg alltids kompiser som kan ta seg turen! så kjøss meg i ræva sa jeg og dro!..

 

Har sett han samma flere ganger ettter det. jaggu fikk jeg skilter!

 

BT på jessheim er ganske medgjørlige på det der..

 

Du er så søt når du prøver å tøffe deg.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår