Gå til innhold

Turbo i uniten.:)

Ranger emnet


Sideburn Satan

Anbefalte innlegg

Hvis man er fornøyd med ca 280-290hk og 500Nm,så er

16T og 15G turbo eit fint valg.

Det er ikke nødvendig å montere på turbo som er for stor i forhold til målsettingen.

Og responsen på de 16T turboene er upåklagelig.

Hvis eg skulle valgt noe som var større så hadde eg personlig gått

for en Turbonetics T3 ar63 med steg2 eller steg3 aksel med en T04E kompresor med trim46 hjul. denne skulle holde lenge.

De gt turboene er gromme,men "husk" de er kulelagra,og det betyr

ikke at de vil vare lenger.

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jo t3 med t4 kompressor for nesten slikk å ingenting om dan, koster omkring 5-6000kr med frakt og komplett intern westgate fra statene

 

Jeg ville kommet meg langt vekk fra de mitchu orginal volvo turboane. Sett på enn Garret eller turbonetics

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er fornøyd med ca 280-290hk og 500Nm,så er

16T og 15G turbo eit fint valg.

Det er ikke nødvendig å montere på turbo som er for stor i forhold til målsettingen.

Og responsen på de 16T turboene er upåklagelig.

Hvis eg skulle valgt noe som var større så hadde eg personlig gått

for en Turbonetics T3 ar63 med steg2 eller steg3 aksel med en T04E kompresor med trim46 hjul. denne skulle holde lenge.

De gt turboene er gromme,men "husk" de er kulelagra,og det betyr

ikke at de vil vare lenger.

 

Øyvind

 

 

HØH!

 

Skulle nesten tro at du hadde sett dette funke bra i praksis :)

 

Jeg er i alle fall storfornøyd med snurra mi som måker på med 1.5bar på snaue 3500 på en B21ET med K-kam (noe avansert, men dog)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke mål har du på turbinhjul?

 

Min gamle netics som har 0.48 hus med noen begynnende sprekker som tilsier at jeg må bytte om en stund. Så jeg funderer på et større hus men... greit å vite hvilket steg hus man skal ha!

 

Fant noen mål på nettet som tilsier at jeg har steg 5 hjul,og dermed vil vel huset mitt være større enn f.eks et 0.48 steg 2 hus

siden A/R er en forhold mellom Areal i hus der det åpner seg opp til hjul og Radius fra senter på aksel til senter på A?

 

Målene på mitt hjul er 70,99/61,89mm

 

Og komp. er E-46 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne og tittet på Netics sine sider.. men fant kun oversikt over std.-steg 3 hjul der!?

Mitt hjul passet ikke overens med de tallene..

 

Men så fant jeg noen andre data som noen hadde lagt ut på et forum..

 

T3 turbinhjul:

 

Maks dim./min. dim

Steg 1: 58,90/48,20 mm

Steg 2: 64,99/53,89 mm

Steg 3: 64,99/56,61 mm

Steg 5: 70,99/61,89 mm

 

Så siden mitt hjul matchet steg 5 så er det kanskje ikke noe vits i å gå opp ved bytte av hus?

 

Har portet huset litt også..

 

Har en nyere større Garret liggende men skal bruke netics'en på et annet prosjekt typ semi-øko :)

Så greit at den fungerer optimalt!

 

For turbinhus sprekker alltid før eller siden uansett og spørsmålet er bare når sprekken i mitt hus når wg hullet..

 

Kan jo ta sin tid sef. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår