Gå til innhold

Fusking.

Ranger emnet


VW Fanatic

Anbefalte innlegg

Bilen til samboeren, en 93 Golf III 1,8, driver å fusker noe vanvittig. Har byttet bensinfilter, luftfilter, plugger, pluggledninger, rotor og fordelerlokk, uten de helt store forbedringene. Den har ikke noen spesielle turtallsområder e.l den fusker mer enn andre ganger.

 

Noen som har vært borti dette før??

Retard Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen til samboeren, en 93 Golf III 1,8, driver å fusker noe vanvittig. Har byttet bensinfilter, luftfilter, plugger, pluggledninger, rotor og fordelerlokk, uten de helt store forbedringene. Den har ikke noen spesielle turtallsområder e.l den fusker mer enn andre ganger.

 

Noen som har vært borti dette før??

 

Det kan muligens være lambda eller luftmengdemåleren som har tatt kvelden.

BMW E36 325i 93`

Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil

X:Audi A4 1,8Q 96`

X: Volvo 240 87`

X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jeg tror det er lmm som er årsaken. du kan feilsøke bilen med en diagnose kabel hvis du kjenner en som har det. så sier den med en gang hva som er problemet.

 

Jeg fant ikke ut at min LMM hadde tatt kvelden før jeg tok av minuspolkabel, plugget ut ledningen til LMM og satt på minuspolkabel igjen, og satt tenninga på i 2 min, starta og bilen gikk som den skulle, men gikk da i nødmodus helt til jeg plugget til ledningen eller byttet LMM.

 

Du burde prøve dette om du ikke har fikset/ funnet feilen.

BMW E36 325i 93`

Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil

X:Audi A4 1,8Q 96`

X: Volvo 240 87`

X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikker? mener en kompis har det... :wonder:

 

200% sikker..

Her har du en 1,8 fra Golf3, motorkode ABS, som igjen er den vanligste motorkoden for 1,8.

Som du ser, ingen luftmengdemåler på venstre side ved luftfilterboksen.

 

Jeg holder en bukseknapp på gasspjeldsensor som ikke er helt god.

 

TPS.jpg

C701256178VMO.JPG

 

Rens inni kontaktene med elektrorens;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Har en Golf 3 1995 1.8

den fusker og dør når jeg har lavt gasspådrag.

slipper jeg opp gassen så er det som om den vil dø, gir jeg full gass så er den helt fin igjen.

den er ikke sånn hele tiden, bare av og til.

har prøvd å bytte pakning som sitter i manifoil. ble bedre etter dette, men etter ca 5 måneder så har det begyt igjen.

noen som har tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår