Gå til innhold

Skal ha billig stereo, men fortsatt fin fin lyd.

Ranger emnet


tOFFY

Anbefalte innlegg

Når det gjelder spiller så passer Pioneer DEH-P40mp godt prismessig, dette er også en god spiller pi1055.jpg

men Pioneer DEH-P7900UB er nok en vesentlig bedre spiller for mitt oppsett. pi1079.jpg

 

Ligger en 7900 tilsalgs under kjøp og salg her, nesten ikke brukt da bilen den står i fikk motorhavari helgen etter den ble kjøpt.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HV 165L er samme midbass som sitter i HSK163 3-veis og HV165 er samme element som sitter i HSK165 2-veis, så som en ren midbass ville jeg anbefale HV 165L.

 

Ok, jeg har bare hørt esk av hva jeg kan huske nå av komp settene til Hertz.

 

Men jeg tenker jeg satser på HV 165L.

 

skal ta det med kona, så kommer jeg til å bestille løpet av måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Ja. Lenge siden jeg fiksa dette nå.

Det blei ikke helt som en kom fram til her.

det blei HV 165L i dørene, og ble brukt Vifa diskant. det blei passiv deling. og 1 2 kanaler type:Genesis Serie 3 Dual Mono 2 X 100W, som jeg fikk plassert under dashbordet ved rattet

ingen bilder sorry. og jeg skrur ikke ned hele dashen for å ta bilder nå. Jeg anbefaller ikke slik montering, da det er sinnsykt mye skruing.

 

Bass blei i dørene. jeg bygde om orginal hull som var 130cm til 220cm og satte inn SEAS LOTUS 22cm Midwoofer RW220

disse går mye dypere en hva midwoofere går, så jeg syns Eltek kunne sagt att dem kan brukes til sub.

her bruker jeg dynaBel BF1502 - 2x150W som er plassert innfelt i bagasjen. (bak sideplatene)

 

spiller blei for dyrt, samme med hele driten.

jeg valgte Pioneer DEH-P7000UB.

 

Men er meget fornøyd med lyden. jeg har etter min mening det perfekte "usynlige" hi-fi i bilen.

Eneste som syns, er større høyttaler grill i bakdørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke har bilder, for oppsettet hørtes spennende ut :)

 

Hvor har du lagt delefrekvensene? Savner du noe fra 8-tommerne, eller ble det nok bass?

 

Den utregna delingen ble 2 450Hz. vet jeg kunne delt høyere, men vifa diskanter er så veldig varme ned mot 2 200Hz så ved høyere deling så mister dem noe av det, og det ønsket jeg ikke.

 

Bassen er bra og dyp, men selvsagt mangler noe trøkk ved 35Hz i forhold til 12" sub.

Men jeg skal kun ha lyd i bilen. ikke utenfor, men en del bass kommer godt ut likevell.

 

Avrullingen på 8" er utrolig bra, dem strekker seg godt ned. overaskende da det egentlig er midbass ellementer.

 

Jeg har ikke målt så mye, men simulering så starter avrullingen allerede ved 55Hz. men når jeg spiller så hører jeg godt innspilte toner som jeg vet er ved ca 35Hz og dem høres godt og kraftig. Jeg har selvsagt valgt lukka kasse, og bygd inn i døra.

Volumet blir ikke så veldig stort, men jeg har nok rundt 25L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår