Gå til innhold

Økt vrakpant i statsbudsjettet 2008, et spørsmål..

Ranger emnet


Willander

Anbefalte innlegg

Fra VGnett:

 

"Reduserer årsavgiften

Regjeringen foreslår å redusere årsavgiften med 330 kroner for alle biler, unntatt dieselbiler uten fabrikkmontert partikkelfilter, som får en økning i årsavgiften på 100 kroner. Regjeringen foreslår også å øke vrakpanten i 2008 til 5000 kroner for eldre, sterkt forurensende dieselkjøretøyer."

 

Jeg har en gammel VW Scirocco det tydeligvis er umulig å få solgt.

Vil de da kun utbetale 5000 kr til gamle DIESEL biler? Og fortsatt 1500 til bensinbiler? Virker ikke det nesten litt sært? Jeg vil påstå at Roccon forurenser temmelig mye med sine 1.1 liter på mila..

For om det er sånn at jeg får 5000 for den etter årsskiftet, så kan jeg jo likegodt ikke selge den, så levere den inn?

 

Forsåvidt, om noen trenger en billig vinterbil så skal det ikke så alt for mye til for å få den eu godkjent. Den var godkjent uten mangler for 3 år siden, men nå er det noen småting, pluss at den er litt bulka. Vil ha over vrakpant, altså 6000 for den. Motoren har bare gått 128000 km!!

 

Anywho, om noen kan svare på vrakpant spørsmålet blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få forhøyet vrakpant på en personbil med diesel må den være 1990-modell eller eldre, og den må veie mellom 2500 kg og 3500 kg. Så det gjelder altså kun for tunge og gamle biler.

 

For komplett oversikt, se: http://statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2008/Statsbudsjettet-fra-A-til-A/Vrakpant/

2001 Alfa Romeo 156 Selespeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
er jo bare bra det så blir det som før at det er gratis med veteranbiler..:m'm:

 

Nix det blir det nok ikke, er ikke årsavift på veteranbiler, den avgiften som er på veteranbiler nå, er personskade avgiften til staten, den var tidligere innkrevd via forsikringen, men ble flyttet til å bli innkrevd av tollvesenet, og da begynnte økningene per år å komme også

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix det blir det nok ikke, er ikke årsavift på veteranbiler, den avgiften som er på veteranbiler nå, er personskade avgiften til staten, den var tidligere innkrevd via forsikringen, men ble flyttet til å bli innkrevd av tollvesenet, og da begynnte økningene per år å komme også

 

Ikke lenge siden jag selv hadde veteran og da hette det årsavgift.Dette kaller tollvesnet det også på deres sider..de kalte det personskadeavgift det første året og året etter hette det årsavgift.

 

i år var årsavgiften på veteranbiler ifølge toll.no på 370 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår