Gå til innhold

hjelp..asfaltsøl på bilen...

Ranger emnet


aqua702

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det dette de kaller "asfalt-lim?"

Fikk dette på en bil for en haug år siden, og hadde ikke sjans til å fjerne det med standard avfetting fra bensinstasjonen. Bilen så ikke ut selv etter at jeg hadde kastet bort et par timer på å prøve forskjellige løsninger, så da leverte jeg den bare fra meg til proffpleier.

 

Problemet med såkalt asfalt-lim, er at det reagerer med vann!

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asfaltrent får du med dei som legger asfalt (kolo veidekke o.l.)

Spray på , gnikk det av med f.eks vaskekost og spyl av.

 

Har kjørt asfalt et par ganger på jobb og vi får mykje lim på

bilane våre.

 

Btw so teng ikkj du rekne med å få bort alt med det første:/

-90 Mercedes 300E 4-matic

-63 Buick Riviera Kustom

 

Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som funker best er vel sikekrt vanskelig å finne ut av, regner ikke med at noen her har prøv alle de mulighetene, selv har jeg bare sett at surf city fjerner asfalt, jeg har ikke benyttet det til det formålet selv, så det her:

 

http://www.autogeekonline.net/forum/show-n-shine/8997-surf-city-mini-review-06-cadillac-suv.html

 

Og hun syntest det funket utmerket, men jeg har benyttet det i motorommet på Renaulten og det fjernet det aller aller meste av møkk og dritt der også....Samt på utsiden som en "avfetter" og da også med bra resultat mht at det fjerner mye. Om du skal teste det ut bør du først vaske over bilen din på vanlig måte før du sprayer på Surf City Grime Destroyer og gnir med en innsekts svamp etc, ikke spray på møkkete bil for deretter å starte å gni det inn (riper, riper, riper) Alternativt er først å spraye det på de verste stedene, la det virke noe, for deretter å HT-vaske bilen OG deretter vanlig vask (hva det innebærer), sjekk DA om det er noe igjen, ta da å spray på stedet og gå over med innsekts svamp..Skyll og tørk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asfalt er ein ting, og asfaltLIM er eit helvette...

 

Det kan jeg bekrefte... men for at jeg overhodet skulle prøvd slik asfaltrens måtte jeg nok prøvd det selv på biler som ikke var mine egne :cool:

..og så polert opp og lagt på ny beskyttelse snarast råd!

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor kan jeg få kjøpt dette enn ?

 

Har brukt det alle de år på alle mine biler. Får kjøpt det på de fleste malerbutikkene eller biltema. God gammeldags avfetting inneholder nesten bare whitesprit så det er ikke farlig. Men bør vokse bilen etterpå :O)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første og beste er jo avfetting, høytrykkspyler, avfetting på ny, gni det vekk. Da ser du hvor mye som er igjen.

 

Dette kan fjernes med bugremoveren fra f.eks Turtlewax faktisk. Har aldri likt turtle selv, men denne var super effektiv når jeg fikk asfalt på min bil. Fordelen er vell å fjerne så fort du kan. Jeg ventet vell 2 dager tror jeg. Fikk alt bort. Brukte kanskje 10 minutter og 0,5l svette å fjerne all asfalt dritten.

Skal aldri kjøre på nylagt asfalt igjen.

 

Denne løsningen ville jeg prøvd om du ikke er frelst i bilpleieprodukter, og absolutt "må" ha det som behandler lakken best til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på innholdet så er vel det 90% whitesprit. Du får 5L whitesprit for 1 liter avfetting ;O)

 

Mvh

 

Whitespirit funka i alle fall ikke på asfaltlimet jeg fikk på bilen min.. men det er noen år siden, så de har kanskje endret "oppskriften?"

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår