Gå til innhold

Dump ventil på 9-3

Ranger emnet


havove

Anbefalte innlegg

Den dumpventilen vil funke fint på bilen din, og jeg tror du vill få litt mere lyd også, ivertfall sammen med åpentfilter.

 

ang. felger så har bilen din boltsirkel på 5/110 ET49 og senterhull 65,1

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Noen som har dump på sin 9-3? Har en 2002 9-3 turbo.Lurer på om jeg skal sette på en ventil.Kan noen slenge opp et bilde av sin ventil?Litt enklere da jeg kan se plasering.

Du ha en resirkulerende dump på din siden det er '02, havove kan kansje ha åpen hvis han har Trionic5 (rød tennkasset)

 

Angående plasering så er det vell enklest å sette den der den orginale sitter.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ha en resirkulerende dump på din siden det er '02, havove kan kansje ha åpen hvis han har Trionic5 (rød tennkasset)

 

Angående plasering så er det vell enklest å sette den der den orginale sitter.

 

Skjønner.Utrolig nokk hører jeg den orginale ventilen blåser.Noen som veit hva denne bilen ligger på i turbotrykk orginalt?Skjønner selvfølgelig hva rød tennkasett er,men hva er spesielt med denne?Er helt ny på saab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vet om du har Luftmassemåler er saken grei. Biler med Luftmassemåler (LLM) kan ikke ha åpen ventil. greit og holde det cca orginalt også.

 

Kjøp ny sirkulerende ventil fra Speedparts. Artikkel nr D1540 på denne siden. http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_mot_avlast_sport.shtml

 

 

Kjøp da også Open Air filter fra Speedparts som er på denne siden http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_filter_open_air.shtml

 

Lyden du får med denne kombinasjonen er veldig bra. Passe mye dump lyd uten at du går lei av den.

 

Ring Speedparts på tlf of avtal evt time for fixing av dette. De er veldig proffe og gjør en god jobb=) Prisene de leverer er også veldig gode. Hvis du ringer dem så hils fra Johan og si at jeg sendte deg:P

 

Tlf nr til Speedparts er 64 83 06 10.

http://www.speedpartsracing.no

 

Mvh Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for åpen dump, bare plukk av returslangen fra den orginale! Mye mer lyd med en gang. Og hvis du skal ha en resirk. en, så holder det med åpent filter spør du meg. Blir litt dumt når det høres ut som en orkan hver gang du slipper gassen, gjør det ikke!? ;)

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Eg har ein 9-3 ss vektor 2003 mod.

og har open filter fra bsr, men e litt for liten lyd fremdeles, ka må eg jera med den for å få meir lyd,

har lurt i dump, men har ikkje peilibg på kor den skal kobles inn,

SAAB 93ss 2003 til salgs 1,8t 210 hk

opel kadett (E) RCN bil c20xe 200 hk

wv golf 1 extrem ombygd 1,8 16v turbo 250 hk

http://www.skeie-motorsport.com

steinnes_racing@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har montert dumpventil på min saab 9-3 2.0 se.

Bestilte en D1540 resirkulerende ventil på speedparts, men eg får ikkje noko særleg lyd. eg kan høyre ein litt hul lyd av lufta, men skulle gjerne ha fått litt meir ptssj.

Nokon som veit korleis eg kan få dette til?

leste noko om at ein kan legge inn eller ta ut nokre skiver på stempelet(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår