Gå til innhold

Prosjekt: Bjørns 745 turbodåse

Ranger emnet


bjørn

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...

Da er vinterens mekketørke over. Dagens innsats var ikke voldsom stor, men jeg fikk ihvertfall "tørket støv" av bilen og gjort noe småtteri.

 

Bytte av motorfester rakk jeg også, fra de nyere høye, fæle, myke oljefylte motorfestene til de gamle lave "håkki pøkk"-motorfestene. Brukte gummiklosser kjøpt på Industrifokus, standard gummioppheng. Blir spennende å se levetiden på de.

 

Ble ikke tatt noen bilder i dag da telefonen (=kameraet) er ute av drift p.t.

 

Neste runde blir å montere grenrør med turbo og jobbe med montering av wastegaten (må kjøpe'n først kanskje...!). Også må jeg starte bytte av bensinpumper som jeg har hatt liggende en stund nå.

 

Tjohei våren er deilig dere!

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Will do. Skal få tatt bilder også underveis, må bare fikse et kamera først. Ser ut til at telefonen min ikke tålte en runde i vaskemaskinen gitt.. :wank

 

Kjør på med oppdateriner av typen som før i denne tråden!! Følger med:blunk:

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært litt inspirert igjen, med flott vær og greier.. :)

 

Gikk i gang med å teste ut det nye grenrøret jeg har kjøpt fra en svenske (bilde kommer så fort jeg har ordnet et kamera igjen..). Grenrøret passet jævli bra i bilen, men gjett om han svensken har sveisa på t3 flens istedet for t04e flens som turboen min har..

 

Så der fikk jeg men en liten mental ripe i lakken, men det er jo ingenting som er så galt så det ikke er godt for noe, så da bestilte jeg meg ny flens fra KL pluss litt annet snacks!

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår