Gå til innhold

Sofapute's S60 - Nye bilder!

Ranger emnet


SofaPute

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har det vel seg slik at motoren som sitter i din er en B5204T5 med en TD04L-12T turbo.

T5'en opp til 05mod har en B5234T3(2,3l/250bhp) motor med TD04HL-16T turbo..

Fra ->05 fikk T5'en en B5244T5(2,4l/260bhp).

R'en er en B5254T4(2,5l/300bhp) med KKK24 turbo.

 

Så logikken rundt navnet T5, da mtp type turbomotor er jeg usikker på. Da skulle jo 2,0LT også vært T5 men det er det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vel seg slik at motoren som sitter i din er en B5204T5 med en TD04L-12T turbo.

T5'en opp til 05mod har en B5234T3(2,3l/250bhp) motor med TD04HL-16T turbo..

Fra ->05 fikk T5'en en B5244T5(2,4l/260bhp).

R'en er en B5254T4(2,5l/300bhp) med KKK24 turbo.

 

Så logikken rundt navnet T5, da mtp type turbomotor er jeg usikker på. Da skulle jo 2,0LT også vært T5 men det er det jo ikke.

 

Ifølge Bilia, så er 2,0LT samme som T5, men med annen datastyring .

Var det jeg ble fortalt når jeg kjøpte bilen.Vet ikke om dette stemmer men.. :wonder:

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen bil og bra planer du har for den:) Vet ikke om du har manuell eller automatkasse, men hvis du har manuell med den gamle girspaken burde du bytte den ut med nyere som du finner i nyere S60`s og S60 R! Den ser så mye bedre ut!! Men åssen felger skal du ha på den? Syntes R felgene er fine jeg da, men er nok ikke kjempe billige.. Vurderer og kjøpe meg en tilsvarende S60 i svart 2,4D eller D5 når jeg får lappen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke, er mere forskjell på de enn det.

 

Okai. Kan du fortelle meg hva som er forskjellen?

 

Vet at det er 2,3LT på T5 , og mer power, såklart noe forskjeller er det, men i utgangspunktet er det samme motor?

 

Snasen bil og bra planer du har for den:) Vet ikke om du har manuell eller automatkasse, men hvis du har manuell med den gamle girspaken burde du bytte den ut med nyere som du finner i nyere S60`s og S60 R! Den ser så mye bedre ut!! Men åssen felger skal du ha på den? Syntes R felgene er fine jeg da, men er nok ikke kjempe billige.. Vurderer og kjøpe meg en tilsvarende S60 i svart 2,4D eller D5 når jeg får lappen:)

 

takktakk, :)

tja, ikke vet jeg.. antar at jeg har den gamle ..

har manuell ..

vurderer R, men tror ikke det blir det. er for mange som har de.

sannsynligvis blir det noen svarte 17" .. 18" blir for stort til den bilen mener jeg. får se på våren.. :) bra, du får få ut prosjekttråd så fort du har kjøpt deg noe.

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke 18" blir for stort på denne bilen. Men 17" holder i massevis. Jeg skal ikke ha noe større enn det iallefall.

 

dersom bilen ikke skal senkes, syns je den blir litt for høy med 18" . får se hva det blir. rutene blir sannsynligvis tonet ned i løpet av november, sorte ruter og sorte felger blir nok bra :D

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte R felger hadde jo sett pent ut.. Tror nok 17" holder, og er nok endel bedre å kjøre på..

 

Tror ikke jeg vil ha R felgene, som skrevet over.

Vi får se hva jeg finner på til våren :D

nå blir det nok bare totalrens av lakken før våren kommer igjen.

 

Oppdatering:

 

Vinterskoene er nå satt på. Ingen stor forskjell, bortsett fra at det ikke er noe ubalanse i disse, og det gjør at det ble en smule bedre å kjøre fort på disse kontra sommerfelgene. :)

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har LMM'en ryki. bah. møkkalmm.

motorlampa lyser konstant, og jeg har nesten ikke noe turbo.

prøvde en "Ny" lmm, som egentlig er defekt, fikk denne til å virke i 1 time, og bilen har aldrå gått så bra noen gang. Men denne LMM'en tok kvelden etter en time, da ville ikke bilen gå på tomgang. Ny LMM skal settes inn og testes på Onsdag. regner med at det blir KJØREGLEDE igjen. Sånn som den er nå, kjennes det ut som en 2Liter med 130hk... blæææ

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig å finne ut hva det var som er galt! Hva koster ny lmm?

 

JA! :P det var veeldig deilig.

ca 4000kr på bilia.. dyrt.

heldigvis har jeg en kompis som jobber der, fikk 4 stk av han som var plukka ut av biler.. og en fungerte heelt toppers :D

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår