Gå til innhold

Nürburgring - One ring to rule them all

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

Om du spør en bilentusiast om hva som er den ultimate racerbanen i verden er sannsynligheten ganske stor for at svaret blir «Nürburgring», eller ganske enkelt bare «ringen». Hva er det med denne banen i Eifel-fjellene som gjør at folk valfarter fra fjern og nær for å kjøre rundt og rundt?

 

Les hele artikkelen!

----

2004 Seat Leon Top Sport 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra artikkel. Nå ble jeg bare enda mer gira på en tur på ringen.

Noen som har vært på ringen før som kan komme med et overslag over hva det kommer til å koste å dra til tyskland og kjøre noen runder på ringen?

 

Hyggelig at du synes artikkelen var bra, er ikke altfor dreven på artikkelskrivingen enda :)

 

Har desverre ikke vært der med egen bil (enda), så kan ikke si noe om hvor dyrt det vil bli. Men jeg var med på en tur arrangert av Carburetti/75 Experience i vår, og den kom på litt over 14 000 for en langhelg, hvor det var kjøring en dag. Noen vil kanskje synes dette er mye for en langhelg, men dette var da inkludert alt, dvs fly fram og tilbake, hotell, alle måltider, drikke til maten osv i tillegg til leie av bil, bensin og alt som hadde med selve kjøringen å gjøre. Jeg vil vel gjette på at det går å gjøre det rimeligere.

 

Men det er vel flere her på forumet som har vært der med egen bil som kan si noe om ca hvor mye tur vil komme på. Det anbefales iallefall sterkt til alle bilentusiaster, blir garantert flere turer dit for min del :D

2001 Alfa Romeo 156 Selespeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster 21 Euro pr. person/døgn på campingplassen nedenfor. Det finnes flere forskjellige "kjørekort" man kan kjøpe for å kjøre Touristenfahrten der. Jeg og G60-Turbo kjøpte bare enkle runder som kosta 19 Euro/stk (pga. latterlig dårlig vær og sinnsykt glatt bane. Med godt over 2000km hjem er det greit å få med bilen hjem i ett stykke også). Vi var der en vanlig ukedag og det var null problemer å få kjøre. Men da begynner kjøringa først kl. 18:45 på kvelden. Før dette er det testkjøring for tunere/bilfabrikanter som har betalt ettertrykkelig for testtid på banen.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp nede selv med den helt nye bilen for snaut en måned siden. Var utrolig fint vær da, men dessverre så var det ingen Ring-taxi å få så da ble det til å kjøre selv et par runder.

 

Lå på Ring-hotellet som ligger rett ved siden av banen, var bare grombiler som var parkert i kjelleren der. Bl.a en oransje 911 '07 mod fra Latvia som klarte å få sleng på bilen 3-4 min inn på banen, første runde etter at den åpnet. Gikk klask med hele siden inn i autovernet. Forbanna idioter, altfor stress å varme opp bilen kanskje?

 

Skal ned igjen snart, totalt hekta.

 

Anbefales på det sterkeste! Skummlere/råere bane finnes ikke. 10minutter med total ekstase!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg var der nede å kjørte i sommer!

Helt genial bane! Utfordrende som f! Og mange vanskelige seksjoner.!

Eneste som er litt synd er at man ikke får tatt hele langsletta i et jafs.! Men det er forståelig da noen av de der nede kjører som om de var gud sjøl!

 

Må anbefale på det varmeste å dra ned å kjøre.!

 

pringen3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 3 months later...

Ser ofte biler med klistremerke fra nurburgring, oftere og oftere, har mine små tvil til at alle har kjørt der, før var det sjeldent med det merket, som amn visstnok kuun fikk kjøpt der nede, nå mistenker jeg at noen har reprodusert det og mange som aldri har vært der har ett slikt merke.

 

kunne godt tenkt meg å prøvd jeg, hadde sikkert skremt vettet av meg sjøl, men moro hadde det nok vært.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår