Gå til innhold

Opel Astra G 99' Ledningsfeil?

Ranger emnet


stefandåttno

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Opel Astra G 99 som har problemer med at airbag lampen lyser konstant. I tillegg så lyser Traction Control og ABS lampen cirka 50% av tiden når jeg kjører. Det er ikke noe rytme i når feilen kommer, men de lyser alltid sammen. Som om ikke det er nok så ser jeg at speedometer nåla av og til dropper ned mot null når jeg kjører for så å hoppe rett tilbake. Ikke ofte men...

Jeg har skiftet ledninger under setet for et par år siden uten hell og Opelverkstedet mitt sier at de må inn å operere på den igjen.

Hva tror dere at det kan være?

Jeg snakket med en bilselger på Opel, og han mente at det kunne være noe så enkelt som at dynamoen ga feil spenning til tider. Dette har ikke verkstedet snakket om så jeg er litt skeptisk til det, men jeg har lite peil på bil, men jeg vil ikke at verkstedet skal loppe meg for mere penger unødig.

 

Stefan Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at airbag lampa lyser på astra er ikke noe nytt. Opel kan fjerne det med tec2'en sin. Hvis den da kommer tilbake så er det mest sannsynlig feil motstand i en av airbagene. Dette fikses ved å bytte airbager eller sette inn andre motstander. Dette er i hvertfall det som ble gjort på astraen mora mi har.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

opel sliter som sagt med feil motstand i airbagger;) skjer ofte det.. kjør til et verksted å få de til å lese ut feilkoder.. se hva den kommer med.. ofte vi på verkstedet må lodde nye motstander etc..

Mvh.. Gunnar

- Chevrolet Corvette c3 81 mod (godværsbil)

- Opel astra g 00mod (bruksbil)

- Toyota avensis 05 tte stylet

- volvo 240 gl 86 (vraka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår