Gå til innhold

Service i Norge eller Sverige?

Ranger emnet


cheokeee

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt ny V70, og lurer i den forbindelse på hva som evt kan være negativt med å ta service i Sverige.... Jeg bor slik at det er helt kurant å ta en handletur over grensen og samtidig ta servicen på bilen der.

 

Prisen er jo noe billigere over grensen og når jeg samtidig ikke er blitt imponert over mitt lokale merkeverksted, så er det jo lett å tenke på å ta en tur over grensen når det er tid for service.

2007 Nissan King Cab Navara

2004 mod BMW 520 ia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta storservice på audien min nå om 1 mnd og da reiser jeg til sverige uten tvil.

 

I norge skal de ha 14500,- for servicen. spent på hvor billig jeg får det i sverige ;)

 

kommer jo helt ann på modell og motor og km stand.

 

på min gamle bil a4 99 1.9 tdi så var det registerreim skift +++ så skulle audi ha 13.000 kr da reiste jeg til bilverkstedet på hjørnet og betalte 6000 kr. med kvittering etc så godkjenner audi en slik service

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å betale for mye.

Dro derfor til Tyskland i 2005 og kjøpte en splitter ny V70 der, tok den inn til landet selv osv.

Og verkstedservice ? Her kommer en story.

Hos min nesten "lokale" volvoverksted, ( ikke her i byen, men naboby'n for der jobber jeg...)så dro de på det da jeg skulle sjekke den inn til første service....."...jassså....kjøpt'n i Tyskland ja.....men du ska' ha service her ja...." Nei ikke fan, sa jeg. Med den dritdårlige innstillingen der, så mistet du nettopp en ny kunde nå, sa jeg og tok tilbake nøkkelen og gikk. Hehehe, dere skulle sett det molefonkne uttrykket til verkstedmesteren da jeg gikk ut.

Anyway, derfor så drar jeg årlig på service i enten Årjang eller Strømstad. Omtrent like kort vei for meg å kjøre.

Prismessig: Store fordeler å dra til Svergie kontra Norge. ( Jeg liker å ringe norske verksteder å høre på pristilbud etter en svensketur.....)

Service og service: Meget bra og en særdeles god kundebehandling. Der er det smil og god tone når man ankommer, og du blir rett og slett ønsket velkommen. Kaffe og kaker, og låne bil mens din er på service er en selvfølge - kontra her. I tillegg så ringer de hvis de finner noe som ikke er bra, og lurer på om man ønsker å reparere det eller ei.

Konklusjon: Etter at jeg fikk nok av sure og dårlig service innstilte norske krabater som kommer med rådyre regninger, og drog til Svergie, så er jeg blitt en lykkelig norsk bileier på harrytur...

Svergie kan altså anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du navn og nummer på det verkstedet du bruker i Sverige?

 

Jeg har skaffet meg en Volvo V70 2004 mod og skal ha den på service snart for det kommer en skrape lyd når jeg svinger til høyre. Trodde først det kunne være dekselet som er på baksiden av bremseskiven men tror det er bremsene som henger på. For det kan plutselig være borte og komme igjen etter noen dager.

Og hvis håndbrekket har vært på så er det ordentlig skrapelyd.

 

Mvh

 

Glenn71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HK Bilar i Strømstad har jeg hørt mye bra om. Dessuten har V70'n jeg kjøpte for 2 år siden bare vært der. Fikk skryt av meget bra stand på EU kontroll her på Bilia så noe har de vel gjort ok.

 

Litt langt for trådstarter er det da men for de som bor på østlandet kan det nok anbefales.

03 V70 D5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta storservice på audien min nå om 1 mnd og da reiser jeg til sverige uten tvil.

 

I norge skal de ha 14500,- for servicen. spent på hvor billig jeg får det i sverige ;)

 

Hva i alle dager er det som er så spesielt med den servicen at den koster 14500 kr her i Norge ? ?

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår