Gå til innhold

Rar clutch

Ranger emnet


Sideburn Satan

Anbefalte innlegg

av og til er det nesten ikkje tak i clutchpedalen og det blir nesten umuli å gire, er dette et vanlig problem med en vanlig feil (hovedsylinder. slave osv?)

 

hadde vore greit å få svar fort som faen for eg ska på volvo i strømstad i mmorgen :)

-90 Mercedes 300E 4-matic

-63 Buick Riviera Kustom

 

Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig veske i beholder? Prøv å bytt ut vesken i beholderen og luft systemet for clutch på nytt.... Det kan være at den inneholder mye vann, og at den ikke har blitt luftet på lang tid.. Fort gjort å lufte opp igjen. Er nippel på slavesylinder.. Bare å få med seg en kompis til å pumpe litt..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAdde samme problem med vår 940, og fant ut at det var selve clutchpumpa som var gåen. Dreiv å lufta den hele tia, men plutselig midt i byen kunne clutchen dø helt ut. Den bare hang der.

Ordna seg fort ved å bytte pumpa, fikk forresten en sinnsyk bra respons på clutchen etter dette byttet. :D

-94" Volvo 945 Turbo b230ft m/m90

-86" Mercedes Benz 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Sliter med det samme på min audi 80 1,9TDI

 

Akkurat bytta Ny Clutch og Brukt Gearkasse. (Fikk tak i, gått ca 180 000) Men Clutch'en vil ikke fri ut helt selv om jeg har lufta skikkelig. Pedalen blei veldig rar og tar bare HELT innerst. :( Må jeg da bytte Sylinder?

 

Slavesylinder'n er det den som sitter på girkassa? Da kan jeg jo evt. sette over den gamle igjen??

 

Takker for svar :D

 

H/Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å sett over den gammle viss problemet ikkje var der før du bytta kasse:)

 

På min Laurel kjøpte eg rep. sett til slavesyl ettersom nissan verkstedet sa at det ofte var problemt, da det ikkje hjalp viste det seg at det var ein ring på hovedsylinderen som var gåen (grunnan til at det tok meg lang tid å finne ut det var at væska (som forsvant) rant inni bilen.

-90 Mercedes 300E 4-matic

-63 Buick Riviera Kustom

 

Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår