Gå til innhold

Hva jobber dere med (innen transport osv)

Ranger emnet


tikkanen

Anbefalte innlegg

Hei , jeg har nylig tatt lastebillappen (bare C) og lurer fælt på hva jeg skal begynne å jobbe med...

 

Lurte derfor på noen tips om hva dere kan anbefale? Evnt. hva dere driver med/trives med.

 

Har ikke gnistrende lyst til å kjøre stykkgods, da jeg har vært "hjelpemann" på en bil tidligere, og med respekt å melde, en møkkajobb ;)

 

Var heldig å fikk lappen dekket, så jeg sa såklart, ja takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjører for tiden klær fra et vaskeri og ut til kunde, helt greit å kjøre på, siden alt er lasta på vogner. Litt enklere å trille lasta enn å bære den. :)

 

Kjørte krokbil(containere, flak, you name it) i starten, og vil helt klart si det er mye artigere enn å kjøre "stykkgods".

Og andre folks håpløse parkeringer er ikke like ofte et problem når du ikke er avhengig av ramper etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lastebillappen selv, så burde vel bare holde kjeft, men men:

Jeg kunne tenkt meg å kjøre bitumen-bil.

Semi med 30 kbm tank-slep. Krever ADR da, men det bør ikke være noe stress.

Kjører ca 2 turer pr dag. 1 time lasting om morgenen (oljen pumpes over), kjør til kunde, 1 time lossing. Da er det bare å lese avisa og slappe av, mens pumpa gjør jobben! 2 slike turer om dagen, og bra betalt!

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre renovasjon er det beste jeg har jobbet med på de 11årene jeg har kjørt lastebil. Har en bakpå som jobber, og jeg sitter bare i bilen, og kjører. Hjlper til litt vist det trengs bakpå. Jobber fra 6 til 9-10 tiden 14 dager, og 14 dager 6 til 12-13. Reiser hjem med full lønn, når vi er ferdige. Har også 3 fridager, hver 2ndre mnd.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så heldig å få en bra jobb med fersk vogntoglapp. Kjørte østlandet-sør sverige for TE Transport, med semi. Stykkgods. Mye variasjon i både destinasjon og last. Trivdes med det, bortsett fra at det var lite fritid. Ut mandag morgen eller søndag ettermiddag, og ikke hjem igjen før fredag ettermiddag/kveld.

 

Nå kjører jeg stor varebil (lastebilreg.) i Bodø og omeng. Må si jeg savner lastebilkjøringen litt, så går nå å leser stillingsannonsene og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører for Posten i hovedpostgangen. Kjører vekselbeholdere (containere med bein på). Mye nattjobbing, som f.eks så skal jeg på jobb nå om en times tid, men så er jeg ferdig kl 8 da :) Men til gjengjeld jobber man gjerne lange dager senere. Er også en del kjøring på dagtid også, men det meste foregår "i mørket"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmaet jeg jobber i har en del biler som går langt. Så jeg kjører los for de når de er i Trondheim. Er stort sett på Hitra/Frøya og laster laks ol. men har også en del kjøring for Tine med komplette lass mellom Tineterminaler i Trøndelag. Hender også jeg loser ut lass fra Oslo i Trondeim ol. fin kjøring, med kun nye biler. Men jeg savner egen bil da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører for tiden klær fra et vaskeri og ut til kunde, helt greit å kjøre på, siden alt er lasta på vogner. Litt enklere å trille lasta enn å bære den. :)

 

 

Kjører du for Nor Tekstilservice?

Jeg kjørte litt for dem i skien i fjor. Var igrunn grei kjøring det.. Hentet og leverte på hoteller og sykehjem.

 

Nå har jeg søkt på langtransport med tankbil. Får svar til uka om jeg får den eller ikke, så er noe spent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville nukk satsa på kranbil, variert, utfordrande og godt lønna sann som eg har forstått det (har et par kraner på jobben og det er 30kr tillegg i timen når en kraner:))

Kjøre en del krokbil sjøl og det er heilt greit.

Har og en kompis i posten i østfold som skryter det oppi skyene :)

-90 Mercedes 300E 4-matic

-63 Buick Riviera Kustom

 

Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, misunner ikke post-sjoførene akkurat...

 

møter mye postbiler når jeg er på berging kveld og natt... var faktisk å berget en på nordkjosbotn også... snodi utforkjøring altså!

 

Gutta for posten er jo bare en gjeng innavla idioter!

jeg mener. når man er i lastebil bransen bør man kunne samarbeide litt i kryss og rundkjøringer, men hell not. Posten eier veien tror dem!

 

Sånn typisk når du endelig ser at det er ledig til å kjøre ut i et kryss skal mr postman pat GI PÅ for å nekte deg ut i krysset..

 

Tror det kommer av all den PAT mobbinga de får gjennomgå...!

 

 

BRENN POSTMANN! BRENN!:rockets :rockets

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvordan er det egentlig å kjøre for posten? Stemmer det at postens sjåfører er untatt kjøre- og hviletid? Og betaler posten godt?

 

Dette er det INGEN som har.

Posten har den regelen at du kan kjøre lastebil fra og med du er 18 om du har bestått lastebil lappen.

 

men kjøre og hviletids bestemmelser må dem nokk følge med mindre de kjører innafor en radius på 50km av terminalen sin

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår