Gå til innhold

Solgt bil, plutselig krever kjøper og levere bilen tilbake, hva skal jeg gjøre?

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Han betalte 55k for bilen, inkl dvd spiller fra alpine, og masse tilbehør.

 

Bilen ble solgt til en sum av 45000kr,-, det fulgte med en del dyrt utstyr, og prisen var overhode ikke høy.

 

Solgte du den for 45 eller 55?

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt seriøst!! hvis vedkommende har truet med bank og oppsøking å det der hadde jeg faen ikke nølt med å gå til politiet, å så hadde jeg faen meg saksøkt dem med at du har fått angst osv så tenker jeg tutingen hadde fått en ny lyd.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uno Racing

men fan da... det må jo du og sjønne at de verken kan kreve penger eller og heve kjøpet av deg? folk flest går til politiet i slike saker... og tro meg de er faktisk meget hjelpsome hvis du legger saken fram på en god måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en sånn sak selv.. Bare det at kjøper kom nesten 2 mnd. etter salget og ville heve kjøpet. Jeg ble livredd når jeg fikk dette rekomanderte brevet.

 

Vil tro at grunnen til dette er at kjøper angrer og har funnet en annen bil han/hun heller vil ha. Og prøver seg litt:) Er ikke noe å bry seg om dette. Bare å stå på sitt. Og helst ikke ta opp sånn her på tlf eller sms. Hold deg til brev per post. Da har man alt skriftelig, og ingenting blir feil ved en senere anledning. Det er vertfall min erfaring.

 

Rogerj

BMW e46 325ic kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

i en slik sak hadde det vært greit å være Naf medlem.. :) ring døgne rundt til juridisk avdeling å få hjelp.

 

men ut fra min erfaring så er det "30dager" som er fristen for skulte feil å mangler som ikke er oppgitt av selger når bilen selges som den står.. å da skal det også være litt mere alvorlige feil..

 

forstilling og lekasje fra girkasse/motor.. kan jo høres ut som han har vært borti noe morsomt under sin heller tvilsome bruk av bilen...

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ja, nå er det noe nytt.. fikk i dag et brev fra forbrukerrådet, heh, 7mnd etter salget.. der han fortsatt krever 15000 tilbake av meg..

 

Vet ikke helt hva jeg skal si eller gjøre jeg.. bare oppgitt..

 

Holdt på og spørre om noen her har lyst og overta saken for meg.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår