Gå til innhold

Solgt bil, plutselig krever kjøper og levere bilen tilbake, hva skal jeg gjøre?

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Flott, ikke bry deg mer om saken. Kan ikke forvente at du skal reparere bilen for alltid i evig fremtid.

 

Var en lignende sak oppe i retten anngående kjøp/salg av en gammel ford. Selger et firma solgte bilen i den stand den var i, kjøper visste om dette. Men da bilen skulle EU godkjennes var det for mye rust på den at det ikke gikk. Kjøper fikk halvparten igjen, grunnet at bilen ikke kunne brukes og kjøper ikke ble opplyst om at det var såpass grov rust på den aktuelle bilen. Men vedkommende fikk tilbake litt av kjøpesummen UNDER tvil siden den var kjøpt slik den var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han påstår det var rust på plasser man ikke er til daglig på en bil, noen lyspærer som ikke fungerte, olje lekkasje MELLOM girkassa og motoren (der er ingen olje så er ikke mulig at det skal lekke noe olje der)

 

Klaget på at bremsene var NOE slitt, at førersetet ikke gikk i lås (visste jeg ikke, merket ikke noe til det akkurat heller, om det skal være realitet)

 

Gjentar meg selv at faren til kjøper tok bilen på tilstands rapport 11 dager etter salget, eller han sier i allefall det, tilstands rapporten er et vanlig A4 ark med uleselig håndskift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, olja kan komme fra fra tetteringen på veiva, eller komme ovenifra og renne nedover. Lekkasje=drypper, gjør det det? Svetting er helt normalt.

lyspærer til par kroner er vel ikke noe å hyle blod for.

Noe slitt bremser? hehe, er vel ikke ny bil han har kjøpt.

 

Førersete burde vel egentlig vært ok, litt overflate rust hva gjør vel det.

Anngående det andre så finner du det på samtlige bruktbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Opprinnelig skrevet av c20let2k

Han betalte 55k for bilen, inkl dvd spiller fra alpine, og masse tilbehør.

 

Sitat:Opprinnelig skrevet av c20let2k

Bilen ble solgt til en sum av 45000kr,-, det fulgte med en del dyrt utstyr, og prisen var overhode ikke høy.

 

 

Solgte du den for 45 eller 55?

 

ja, hvilken pris ble den solgt til.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han påstår det var rust på plasser man ikke er til daglig på en bil, noen lyspærer som ikke fungerte, olje lekkasje MELLOM girkassa og motoren (der er ingen olje så er ikke mulig at det skal lekke noe olje der)

 

Klaget på at bremsene var NOE slitt, at førersetet ikke gikk i lås (visste jeg ikke, merket ikke noe til det akkurat heller, om det skal være realitet)

 

Gjentar meg selv at faren til kjøper tok bilen på tilstands rapport 11 dager etter salget, eller han sier i allefall det, tilstands rapporten er et vanlig A4 ark med uleselig håndskift..

 

 

Bremser: Det er vel logisk når ein kjøper bil å gå over bremser? Uansett slitedel.

 

Lysepærer: Var kjøper blind eller? Ein ser vel om der er lys eller ikkje. Forbruksvare.

 

Førersetet: Prøvde ikkje kjøper bilen? Da burde han ha merket dette om det var eit problem.

 

Om det kjem litt olje. også? Dersom du ikkje viste dette så er det ikkje din feil.

 

Rust? Kjøper har no sett på bilen...

 

tilstands rapport: NAF kontroll? Dersom du har ein kopi av denne rapporten kunne eg tenke meg å sjå den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er helt sikker på at du har alt ditt på det rene, skriv et signert brev (ikke e-post) til han hvor du sier at du anser saken som avsluttet og at du har fraskrevet deg alle plikter til å kompensere for/reparere noe på bilen, og at den ble solgt som forevist og inspisert av kjøper, noe dere begge har blitt enige om og skrevet under på. Avslutt brevet med at kommende henvendelser ikke vil bli besvart. Kommer han med trussler du kan bevise (viktig å kunne bevise disse i form av brev eller lignende), kan du anmelde han for brudd på Straffeloven § 227.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er helt sikker på at du har alt ditt på det rene, skriv et signert brev (ikke e-post) til han hvor du sier at du anser saken som avsluttet og at du har fraskrevet deg alle plikter til å kompensere for/reparere noe på bilen, og at den ble solgt som forevist og inspisert av kjøper, noe dere begge har blitt enige om og skrevet under på. Avslutt brevet med at kommende henvendelser ikke vil bli besvart. Kommer han med trussler du kan bevise (viktig å kunne bevise disse i form av brev eller lignende), kan du anmelde han for brudd på Straffeloven § 227.

 

Og hvis han igjen tar kontakt så opplyser du at det finnes folk med balltre som liker å knuse skaller..

 

 

 

eller ikke..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Hvordan gikk denne saken? Lurer siden jeg nå sitter oppe i en sak hvor jeg er kjøper av en 2003mod passat hvor jeg har funnet ut nå 1,5mnd etterpå at automatgirkassa er i ferd med å ryke. reperasjonene vil komme på ca 20.000 pluss mva. Sto i salgsannonsen at det var 15 mnd motorgaranti fra Møller, noe jeg har funnet ut at tydeligvis bare var jug. selger mener også at motorgarantien ikke gjelder girkassa. jeg mener uansett at jeg ikke skal betale for dete. møller klarte heller ikke å finne i historikken at det var skiftet noe girolje på den noen gang. bilen har gått ca 200.000. ganske mye penger det er snakk om! og uten girkasse er jo bilen ubrukelig!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår