Gå til innhold

kjøpe min 1. bil, tips?

Ranger emnet


rcfrik

Anbefalte innlegg

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å komme med noe annet enn golf og volvo... (og landrover, selv om LR er tøft da)

 

Etter egen erfaring så vil jeg anbefale audi som grei startbil. Driftsikker og kraftig uten at det koster skjorta. Skal du satse på drift flere steder enn bare framhjula så fins det quattro i fleng.

 

feks:

http://tinde.no/au/car.tas?Ref=1650250

 

http://tinde.no/au/car.tas?Ref=1628459

 

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=9902653&sid=xz7abcyWUVk979592

 

Masse bil for pengene og det fins mye som kan gjøres med de.

Selv kjører jeg en -87 2.3L 100 og trives som bare det. Har fått både golf og 240 til å svette pga at de tror aldri det er no futt i denne gamle blokka. ;) Men motorn er sterk med sine 136hk og går ganske rimelig. Kjører nå på 290000km+ og har enda ikke støtt på noen problemer.

Ja, karosseriet er galvanisert så du trenger ikke bekymre deg for noe rust og sånt gørr. Blokka mi har enda dørstokker, dørkarmer og hjulbuer i bilens orginale farge og stål ;) hehe.

Anbefales hvertfall.

Kjører på 6500kr i forsikring. 20%bonus og delkasko. :D

 

De bilene var egentlig helt greie, men jeg vet ikke :P Får se på et ;) høre med non folk og finne ut hva de mener :)

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den på Finn.no var greiest jeg da ;)

 

Men som jeg ser det så er audi 100 en kjempegrei førstegangsbil. Kløner på alle fire, ruster ikke, driftsikker, lavere forsikring pga at det er ikke så typisk ungdomsbil. Golf Gti er kan jo ha litt diffus bakgrunn. Det er jo en mer typisk ungdomsbil, ergo kan den være mer svinkjørt. Forsikringsselskapene vet jo også hva den bilen innebærer så jeg tror ikke at den er så billig som den kunne være. Står det jo gti i vognkortet så klikker jo selskapene. Gti er jo fysjfysj :P hehe.

Volvo 240 og sånt er jo litt artig pga bakhjulstrekk og den holder jo sikkert, men her jeg bor i trøndelag så har den et lite rykte på seg som følger med deg når du kjøper en :P

Neh, opp til deg selvsagt, men jeg syns at 100'n har det beste fra alle kanter.p

(den er jo ikke noe aerodynamisk mesterstykke, men hvilke biler var ikke litt firkantet på åttitallet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den på Finn.no var greiest jeg da ;)

 

Men som jeg ser det så er audi 100 en kjempegrei førstegangsbil. Kløner på alle fire, ruster ikke, driftsikker, lavere forsikring pga at det er ikke så typisk ungdomsbil. Golf Gti er kan jo ha litt diffus bakgrunn. Det er jo en mer typisk ungdomsbil, ergo kan den være mer svinkjørt. Forsikringsselskapene vet jo også hva den bilen innebærer så jeg tror ikke at den er så billig som den kunne være. Står det jo gti i vognkortet så klikker jo selskapene. Gti er jo fysjfysj :P hehe.

Volvo 240 og sånt er jo litt artig pga bakhjulstrekk og den holder jo sikkert, men her jeg bor i trøndelag så har den et lite rykte på seg som følger med deg når du kjøper en :P

Neh, opp til deg selvsagt, men jeg syns at 100'n har det beste fra alle kanter.p

(den er jo ikke noe aerodynamisk mesterstykke, men hvilke biler var ikke litt firkantet på åttitallet?)

 

hehe, sant :P var ikke mange aerodynamiske biler den gang :P men jeg vet ikke helt hva jeg skal velge :P har store problemer med det... finnes så mye å velge mellom i den prisklassen, og jeg aner ikke hva som er smart som 1. gangs bil... men det hjelper utrolig med denne tråden, får skvisa sammen alt til en 5-6 modeller håper jeg på, så enda mer etter det :)

 

er det noe spess jeg bør se etter sånn generelt når jeg skal kjøpe en bil?

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme med noe annet enn golf og volvo... (og landrover, selv om LR er tøft da)

 

Etter egen erfaring så vil jeg anbefale audi som grei startbil. Driftsikker og kraftig uten at det koster skjorta. Skal du satse på drift flere steder enn bare framhjula så fins det quattro i fleng.

 

feks:

http://tinde.no/au/car.tas?Ref=1650250

 

http://tinde.no/au/car.tas?Ref=1628459

 

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=9902653&sid=xz7abcyWUVk979592

 

Masse bil for pengene og det fins mye som kan gjøres med de.

Selv kjører jeg en -87 2.3L 100 og trives som bare det. Har fått både golf og 240 til å svette pga at de tror aldri det er no futt i denne gamle blokka. ;) Men motorn er sterk med sine 136hk og går ganske rimelig. Kjører nå på 290000km+ og har enda ikke støtt på noen problemer.

Ja, karosseriet er galvanisert så du trenger ikke bekymre deg for noe rust og sånt gørr. Blokka mi har enda dørstokker, dørkarmer og hjulbuer i bilens orginale farge og stål ;) hehe.

Anbefales hvertfall.

Kjører på 6500kr i forsikring. 20%bonus og delkasko. :D

 

Enig med deg. Hadde en Audi 90 quattro for noen år tilbake. Det var en kjempebil. Helt rå på vinteren! Den hadde gått langt, over 300tkm. Aldri noe feil på den. Billig å forsikre også. Men jeg syns den var litt lat med 2,3... Se på historikken til bilen du er intertessert i. Det verste med en bil er tidligere eiere...

Saab 95 2.0t

Renault 5 GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kommi fram til at jeg brude ha litt bagasje plass, siden jeg ønsker litt anlegg (A) men trenger ikke stv størrelse på det :P men litt størrelse som f.eks. i en golf er greit, bare det er plass til litt anlegg er jeg fornøyd :)

 

noen som har non gode tips? :)

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha en bil som du skal ha minst mulig problemer med så kjøp en delvis ny riskoker med liten motor som er daukjørt av en pensjonist... :P

Det var satt litt på spissen da, men... Uansett når man kjøper bil kan man være uheldig å få en bil som det blir store utgifter med, så man kan aldri være trygg uansett åssen bil man har.. :)

 

Men mitt tips er som sakt Golf II gti 16v.. :)

Konge gøy bil som det både er billige deler til og store muligheter og tilgang for videre bygging :)

 

Ja, forsikringen er dyr på den... Men det er etter min mening vært det :)

 

 

Forresten: Forsikringspremier blir vel utregnet ut i fra ulykkesstatistikken på den aktuelle bilen og ikke på om det står GTI, Gtr, Gl eller noe annet bakpå den ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha en bil som du skal ha minst mulig problemer med så kjøp en delvis ny riskoker med liten motor som er daukjørt av en pensjonist... :P

Det var satt litt på spissen da, men... Uansett når man kjøper bil kan man være uheldig å få en bil som det blir store utgifter med, så man kan aldri være trygg uansett åssen bil man har.. :)

 

Men mitt tips er som sakt Golf II gti 16v.. :)

Konge gøy bil som det både er billige deler til og store muligheter og tilgang for videre bygging :)

 

Ja, forsikringen er dyr på den... Men det er etter min mening vært det :)

 

 

Forresten: Forsikringspremier blir vel utregnet ut i fra ulykkesstatistikken på den aktuelle bilen og ikke på om det står GTI, Gtr, Gl eller noe annet bakpå den ??

 

Tror du at du gidder å finne noen linker til en slik golf? :) finner ikke noen :S

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: Forsikringspremier blir vel utregnet ut i fra ulykkesstatistikken på den aktuelle bilen og ikke på om det står GTI, Gtr, Gl eller noe annet bakpå den ??

 

Jo, den er jo det. Men jeg veit at de sure folka vrir seg i stolen hver gang det er snakk om noe sportslig. ;) Gti er i deres øyne sport og sport skal koste. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår