Gå til innhold

Klarglass på 940

Ranger emnet


Anders-

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Har noen av dere tenkt over HVORFOR de rillene og strekene i frontlysglassene er der? Kanskje dere burde ta et lite selvstudium i lysteknologi, konstruksjon og oppbygging av ulike varianter av lys?

 

Sliper du vekk rillene vil ett av to skje, jeg er ikke sikker selv; 1) lyset går i alle retninger 2) du får såkalte "blyantstrek" tusenmetere med en meget konsentrert stråle.

I moderne lamper sitter spredningen i reflektoren, ikke glasset. Mao fant de ikke opp "klarglass" (bare) fordi det så kult ut.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere tenkt over HVORFOR de rillene og strekene i frontlysglassene er der? Kanskje dere burde ta et lite selvstudium i lysteknologi, konstruksjon og oppbygging av ulike varianter av lys?

 

Sliper du vekk rillene vil ett av to skje, jeg er ikke sikker selv; 1) lyset går i alle retninger 2) du får såkalte "blyantstrek" tusenmetere med en meget konsentrert stråle.

I moderne lamper sitter spredningen i reflektoren, ikke glasset. Mao fant de ikke opp "klarglass" (bare) fordi det så kult ut.

 

Helt riktig det skody sier her. jeg jobber med lys til daglig og vet at dette ikke er en god ide. Resultatet vil være dårlig lysutbytte for føreren av bilen og du vil blende alle som kommer mot deg.

 

En løsning som kan fungere, men som blir mye jobb, det er å finne et par små runde innsatslykter med klarglass til en annen bil. Golf,focus,s15 ect. Plukke de ut av sitt orginale hus og bygge de inn i et nytt hus tilpasset volvo.

Blir sikkert sinnsykt tøft, med sikkert også temmelig dyrt.

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig det skody sier her. jeg jobber med lys til daglig og vet at dette ikke er en god ide. Resultatet vil være dårlig lysutbytte for føreren av bilen og du vil blende alle som kommer mot deg.

 

En løsning som kan fungere, men som blir mye jobb, det er å finne et par små runde innsatslykter med klarglass til en annen bil. Golf,focus,s15 ect. Plukke de ut av sitt orginale hus og bygge de inn i et nytt hus tilpasset volvo.

Blir sikkert sinnsykt tøft, med sikkert også temmelig dyrt.

Takk for bekreftelsen. Det gjør godt for egoet (og selvbildet) mitt. :):D:thumb

 

Hva med å titte på de rallybilene som går i Norge og Sverige? Vet ikke med 940 da det går så få slike her, men til 240 ser det da ut til å finnes ferdige lykteinnsatser med 1-2 runde lys per side? Er i hvertfall så mange som har slike at jeg tviler på at alle har finni opp sin egen patent?!:confused:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bekreftelsen. Det gjør godt for egoet (og selvbildet) mitt. :):D:thumb

 

Hva med å titte på de rallybilene som går i Norge og Sverige? Vet ikke med 940 da det går så få slike her, men til 240 ser det da ut til å finnes ferdige lykteinnsatser med 1-2 runde lys per side? Er i hvertfall så mange som har slike at jeg tviler på at alle har finni opp sin egen patent?!:confused:

 

Har sett det på både på 240 og 940, lurer på hvor man får tak i det :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i sånn rally opplegg har jeg selv vært med på å lage dette..fint på avstand, men skal legge en del jobb i det for å få rette finishen.. er ikke værre enn å bare ta ei plate du knekker til med rette fasongen som lykteglasset, og så feller inn sånne innsats "linser".. fineste er jo om du får dette et stykke inn, og så med et klart glass over dette igjen.. ser for meg 960 lyktene hadde vært jævla råe med ei linse ytterst, og fjernlys inn mot midten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere tenkt over HVORFOR de rillene og strekene i frontlysglassene er der? Kanskje dere burde ta et lite selvstudium i lysteknologi, konstruksjon og oppbygging av ulike varianter av lys?

 

Sliper du vekk rillene vil ett av to skje, jeg er ikke sikker selv; 1) lyset går i alle retninger 2) du får såkalte "blyantstrek" tusenmetere med en meget konsentrert stråle.

I moderne lamper sitter spredningen i reflektoren, ikke glasset. Mao fant de ikke opp "klarglass" (bare) fordi det så kult ut.

 

om du leser mitt innlegg lenger opp her så står det"lysa blir rævva dårlige",må være god nok forklaring det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår