Gå til innhold

Polert bil? La oss få se!

Ranger emnet


sandersen

Anbefalte innlegg

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Her er bilder av bilen min etter bruk av: Menzerna (106ff) og Chemical Guys (glaze, jetseal 109 og 5050) Var litt slapp med poleringen, men har nok litt for dårlig poleringsmaskina foreløpigt. (cootech sin doble da-maskin)

 

IMG_0510.jpg

IMG_0496.jpg

IMG_0497.jpg

IMG_0498.jpg

IMG_0499.jpg

IMG_0500.jpg

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polerte ikke hele bilen, da jeg skal gå over med claybar senere. Det som ble tatt, var panser, skjermer foran og bakluken.

Vasket med WashMitt og NXT Meguiars carwash.

Tørket med proff pusseskinn og deretter satt inn med Meguiars Techwax som ble gnidd av med Meguiars MF duk.

Felgene vasket jeg med samme såpa som resten, samt votten.

Brukte TurtleWax dekkshine...hehe.

 

6a9cdfce.jpg

 

9dab27ec.jpg

 

2bd8c715.jpg

 

ead98ff9.jpg

 

58559391.jpg

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kjørte jeg menzerna 106ff for å få vekk det jeg hadde igjen av swirls, så la jeg 1 lag med voksen.

 

Et før bilde:

litt dårlig bilde da sola gjemte seg :) men ser at det er litt swirls der

 

26042008236.jpg

 

 

Etter bilder :D

 

26042008243-1.jpg

 

26042008244-1.jpg

 

26042008245-1.jpg

 

Litt dråpeeffekt i regnet

 

26042008248.jpg

 

26042008250.jpg

 

 

 

Slenger inn en video av beading, regnet også da.. :D Syntes resultatet er meget bra! :)

 

2007 E klasse Obsidiansort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke "før" bilder desverre, bilen er en 08 mod som har stått utstillt ved en vei og vært forsømt når det gjelder bilpleie, bilen var veeeldig nuppete og det var en god del asfalt i den, tydeligvis svampvasket ett par ganger da det var en del swirls.

 

Brukte:

CG cw+g, optimum car wash, CG maxi suds II, foamgun, pinaclebøtte med gritguard, 2x meguiars wash mitt.

 

Ricardo clay med lube, Meguiars #86 med orange pad og menzerna PO106FF.

 

CG Jetseal 109 og CG 50/50

 

Digger den voksen:)

 

Resultatet:

 

Bilde045.jpg

Bilde044.jpg

Bilde035.jpg

Bilde034.jpg

Bilde031.jpg

Bilde030.jpg

Bilde028.jpg

Bilde027-1.jpg

Einseth Bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som har et forslag til hvordan jeg kan gå fram for å få polert og voksa bilen så det blir strøkent? Har kjøpt inn Autoglym Resin Polish og Extra Gloss Protection. Har ingen maskin å polere med, ønsker en billig men brukbar maskin. Bilen har en del swirls som skal bort og en del overflateriper. Noen som har en lakkrens jeg burde gå på med først eller holder det med først høytrykksvask og så avfetting av hele bilen med svamp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et forslag til hvordan jeg kan gå fram for å få polert og voksa bilen så det blir strøkent? Har kjøpt inn Autoglym Resin Polish og Extra Gloss Protection. Har ingen maskin å polere med, ønsker en billig men brukbar maskin. Bilen har en del swirls som skal bort og en del overflateriper. Noen som har en lakkrens jeg burde gå på med først eller holder det med først høytrykksvask og så avfetting av hele bilen med svamp?

 

Skal du ha det "strøkent" setter du bilen bort til en proff.. men du kan få det relativt bra til selv med en god lakkrens og en god ripefjerner. Biltema har en grei D/A polermaskin til noen hundrelapper, dersom du ikke vil gjøre jobben for hånd. Legg i litt penger til skikkelige poleringsputer, så får du bedre resultat. Vet også at Meguiar's har en egen (dyrere) D/A-maskin, men denne fant jeg ikke i farten. Du kan jo eventuelt sende en mail til godkjemi.com og høre hva de skal ha for en slik, jeg tror de har utgaven med "norsk" 230V-kontakt.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår