Gå til innhold

Starte i lastebilbransjen

Ranger emnet


buskmann

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Hei

 

Jeg har tenkt å starte i lastebilbransjen. Enten frysebil eller tømmerbil. Hvor mye koster en lastebil m/henger som kan passe til dette bruket?

 

Hva egner seg best, Mercedes, Scania, DAF, MAN eller Volvo? Hva skiller de ulike produsentene fra hverandre?

 

Ville ikke du forby større kjøretøy på veiene? :)

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først må du ha løyve kurs... skal du ha ny bil så regn ca 1-1,2mill....

 

 

Får da tak i pent brukt utstyr til under halve den prisen.. Men ja, koster gjør det..

 

du må også tenke på at du skal ha

Lønn

Løyve

Forsikring som koster flesk

Arbeidstøy

Pensjonsordning

Moms, skatter og avgifter

Ja, og ikke minst diesel, årsavgift og vektårsavgift...

Sikkert mer som jeg har glemt her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

lånn 1mill i banken. kjøp en pent brukt lastebil, og betaler for alt det derre forsikringer osv. Innen noen måneder har du tjent opp igjen lånet og da har du ditt eget firma:P

 

scania er best. ikkje kjøp noe v8er tull ta 480hk motoren eller mindre:p

bmw 528i (bilcross)borte på bud.

Toyota Starlett (bilcross) borte på bud.

Opel Corsa b GSI (bilcross)borte på bud.

Opel Calibra 2l 16v (bilcross).

Opel Kadett Gsi(bilcross) borte på bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det meste andre av buskamanns innlegg er vel dette bare sprøyt

 

Nå har buskmann blitt bannet, stakkars. Vi får trøste oss med at han har gjenoppstått som buskman. For ørig er jeg ikke enig i at alle innlegga hans bare er sprøyt.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg skjønner det er store utgifter, men da må det jo være gigantiske inntekter også. Jeg kan tenke meg å tjene ca 1,5 millioner kr i året, netto. Hvor mange lastebiler trenger jeg da? Satser på å leie inn polakker til å kjøre dem. Litauere kjører også billig har jeg hørt. Noen erfaringer med dem?

 

 

Til de som har savnet buskmann, så kan jeg trøste dere med at han er snart tilbake. Så får vi se hvor lange det varer denne gangen. Moderatorene her er noen --- PIIIIP PIIIIP ---, som får Gerd Liv Valla til å fremstå som stabiliteten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som har savnet buskmann, så kan jeg trøste dere med at han er snart tilbake. Så får vi se hvor lange det varer denne gangen. Moderatorene her er noen --- PIIIIP PIIIIP ---, som får Gerd Liv Valla til å fremstå som stabiliteten selv.

Snodig at det går utover deg hele tiden....Eller kanskje ikke

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg skjønner det er store utgifter, men da må det jo være gigantiske inntekter også. Jeg kan tenke meg å tjene ca 1,5 millioner kr i året, netto. Hvor mange lastebiler trenger jeg da? Satser på å leie inn polakker til å kjøre dem. Litauere kjører også billig har jeg hørt. Noen erfaringer med dem?

 

 

Til de som har savnet buskmann, så kan jeg trøste dere med at han er snart tilbake. Så får vi se hvor lange det varer denne gangen. Moderatorene her er noen --- PIIIIP PIIIIP ---, som får Gerd Liv Valla til å fremstå som stabiliteten selv.

 

 

Stupid is,what stupid DOES! imstupid

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
OK, jeg skjønner det er store utgifter, men da må det jo være gigantiske inntekter også. Jeg kan tenke meg å tjene ca 1,5 millioner kr i året, netto. Hvor mange lastebiler trenger jeg da? Satser på å leie inn polakker til å kjøre dem. Litauere kjører også billig har jeg hørt. Noen erfaringer med dem?

 

 

herregud...du kommer nok ikke lenger enn til utgangsdøra til banken etter at lånet ditt ble avslått... :P

bmw 528i (bilcross)borte på bud.

Toyota Starlett (bilcross) borte på bud.

Opel Corsa b GSI (bilcross)borte på bud.

Opel Calibra 2l 16v (bilcross).

Opel Kadett Gsi(bilcross) borte på bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår