Gå til innhold

Har arbeidsgiveren din betalt for deg?

Ranger emnet


V8-Lorry

Anbefalte innlegg

Du kan få denne gratis gjennom skole. Ser du bor i oslo, så Notodden kunne kanskje vært et alternativ for deg. Var mange i klassen min fra oslo når jeg tok lappen på C der.

Der kan du få C-CE-DE, truck, lastebilkran og ADR på 6 måneder. De har oppstart i januar og august. De har også avtale med lånekassen, så du kan få stipend. Anbefales absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp.. det Toro sier stemmer.. jeg tok min på den måten, men i bergen da!!

skal gå på ca 19 uker, men pga litt ferier og slikt, så tar det gjerne litt lenger tid..

men der betaler du kun for evt skolebøker, teoriprøva og oppkjøring!

ADR stykkgods får du gratis, sett bort fra prøven på biltilsynet da..

Kran og Truck er og gratis, men tror selve oppkjøringen koster noen få 100 lapper.. og for å få førerkortet i hånden, koster det 200-250!

 

så om du kjenner noen med skolebøker til det faget, så slipper du ennå billigere unna :) hehe

 

 

pluss, å la en arbeidsgiver betale for deg, er en mulighet, men da blir du bundet til samme jobben i x antall år.. og skulle du finne på å slutte, så må du selv betale det som er igjen!

 

nei, skole er beste, der lærer du litt mer enn bare det å kjøre lastebilen.. du får lissom litt mere info rundt selve tema transport!! veldig greit å ta med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, går du hele skole veien (assa, fra grunnkurs og opp) så holder det med at du er 18 og har bil lappen! men kommer du utenfra, som i dette tilfellet, så må du være over 20 om jeg ikke husker feil.

buss må du hvertfall være over 21 for å få kjøre så!

 

og høyeste alder, hmm.. det husker jeg ikke i farten.. men tror de har en grense på ca 50 for lappen på slike.. mellom 50 og 60 et sted!!så har du den ikke innen det, så kan du bare glemme det.. hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
saken er at jeg er i full jobb, har unge og samboer..så skole tror jeg ikke er helt aktuelt.. hadde det vært kveldkurs så...

 

Du har også Opaas Kompetansesenter på Notodden, de kjører CEDE kurs på 4 uker. Holder selv på å ta CE hos dem nå, og kan anbefale den kjøreskolen. Ta ut litt ekstra ferie og sett i gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har også Opaas Kompetansesenter på Notodden, de kjører CEDE kurs på 4 uker. Holder selv på å ta CE hos dem nå, og kan anbefale den kjøreskolen. Ta ut litt ekstra ferie og sett i gang :D

 

Hvor mye må du ut med for CE da? Sånn cirka...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår