Gå til innhold

kamaksel valg til turbo

Ranger emnet


krbarstad

Anbefalte innlegg

dette er er et sp til di som har erfaring og har prøvd forskjellige kamaksler på volvos 8vent topp. orke ikke å hør fra noen som kunn gjetter på ka som er best å sånn.

saken er den at æ ska bytte kam på min 530topp, har en 531 og 405 liggende, men no handler d kun om 530toppen, har følgende kammer liggende, a,d,y,k,m,t, men desverre har ikke alle slissespor til fordeler i bakkant, men husker ikke hvilke d va.

har tidligere kjørt me m kam å turbo å d va passe kjedelig, men for tiden no så står d i en t kam.

men vill gjærne bytte til en annen kam mest for å eksprimentere litt om ka som funker best.

så hvis noen har noe formening og erfaringer om ka som funker best så mottas info å tips me glede.

veit at d også finnes flere kammer en di jeg nevnte, å erfaringene må gjærne handle om andre kammer en di som jeg har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A kam funker fint på turbo. Men trenger ikke fordelerspor i bakkant om du skal ha den i en 240 da. da flytter du fordeleren frem til org. posisjon for 240.

 

Om du bruker en K-kam vil du få mer drag på slutten, med dårlig respons fra bunnen..

 

T kam er ikke noe særlig. den er bare å kaste.

 

Eventuelt kan du prøve å skaffe en VX3 kam, eller få i deg en kam som er slipt spesielt for turbomotor.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt med A kam før, kjører K kam nå.

Da jeg kjørte med A kam hadde jeg en porta 531 topp med dobble ventilfjører. Det funka helt ok og dro greit.

Kjører nå med en helt standard 530 topp og K kam.

Den drar egentlig bra helt fra bunnen av syns jeg, og motoren gir seg ikke før sperra slår inn.

Jeg ville satt inn K kam, men det er sikkert mange uenige med meg i.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill gått for D kammen, den er hakket vassere enn A kam og er mere kjørbart enn K kammen. Dra i fra bunn og er turtallsvillig. har prøvd alle de kammen du har og jeg synes D kammen funker bra til sniktrim.

Skal du skaffe deg en annen kam så gå for Gr.a T5. den drar bra i hele registeret å gir mye effekt å er veldig turtallsvilig. type 8000+ rpm. da må du også ha hardere ventilfjærer hvis du skal ha så mye turtall=) Hvilken motor er d snakk om?

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med k-kam på portet 405 med glt innsug og syns det fungerte greit,men en anelse sløvere fra bunn og med litt hysterisk topp i forhold til vx3 og portet 531 med f innsug som jeg har nå. mere jevnt drag nå!

 

Både vx3 og K fungerer vel opp til 450+ hk. men for et mere optimalt register så er det vel ingen vei utenom en kam slipt for turbobruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A kam funker fint på turbo. Men trenger ikke fordelerspor i bakkant om du skal ha den i en 240 da. da flytter du fordeleren frem til org. posisjon for 240.

 

Om du bruker en K-kam vil du få mer drag på slutten, med dårlig respons fra bunnen..

 

T kam er ikke noe særlig. den er bare å kaste.

 

Eventuelt kan du prøve å skaffe en VX3 kam, eller få i deg en kam som er slipt spesielt for turbomotor.

 

æ har desverre ikke 240, har 740 men brukeran på 240 forumet har mere erfaring å peiling enn på 700 forumet, d fleste sp æ har får æ svar på på 200 forumet. æ hadd fram t i dag både fordeler i framkan å i bakkant på motoren min, men æ tok bort den i framkant å plugga igjen hullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill gått for D kammen, den er hakket vassere enn A kam og er mere kjørbart enn K kammen. Dra i fra bunn og er turtallsvillig. har prøvd alle de kammen du har og jeg synes D kammen funker bra til sniktrim.

Skal du skaffe deg en annen kam så gå for Gr.a T5. den drar bra i hele registeret å gir mye effekt å er veldig turtallsvilig. type 8000+ rpm. da må du også ha hardere ventilfjærer hvis du skal ha så mye turtall=) Hvilken motor er d snakk om?

 

for øyeblikket bruke æ en turbokonvertert b230f me pingle råda.(veit mange bli frustrert over den motoren). har en b230ft me kraftigere råda ståan, men må spar opp litt peng før den bli satt inn. planen min va å ha en motor som drar brukbart i så å si hele registeret, men d e jo å forlange litt for my. men turbon min lade fra 3000-3500rpm så d har jo vært me fordel at kammen jobbe best fra 3000 å opp. kjøre me lh2.4 så turtall sperra e på 6000, så nå kam for høyere turtall enn d e bortkasta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår