Gå til innhold

MASKIN polering "light guide"

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å gi min relativt slitne lakk litt pleie har jeg kjøpt meg en 2-hodet DA-maskin fra Biltema. Har forstått at designet på denne er likt som Cyclo-maskinene, så da er vel Cyclo-pads kurant?

 

Er dette settet greit, burde jeg ha noe mer, eller er det mye jeg ikke trenger slik at det lønner seg å handle løst (er ikke allverdens mye billigere enn å kjøpe det løst)?

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hook and loop trenger du ikke da DA fra clasern el BT har borre lås fast på bakplatene.

 

Ellers er settet der bra det, Cyclo har gode pads...

Å kjøpe settet er $17 billigere enn å kjøpe det samme løst, og de greiene du sier jeg ikke trenger koster 16$, så da kan jeg like gjerne plukke ut det jeg skal ha selv. Men det blir vel noe tilsvarende settet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg ha r en 5 år gammel metallic grå bil, av og til brukt turtle wax men ikke noe mer. Lakken er deretter med endel ujevnheter. Stått ute hele tiden. har tenkt å kjøre meguiars 3 step med

quick clay,

deep crystal paint cleaner, (grønn cyclo pads ok?)

deep crystal polish, (grønn cyclo pads ok?)

nxt gen tech wax 2.0. (hvit cyclo pads ok?)

 

Har tenkt å bruke 2 hodet maskin fra biltema med cyclo pads.

 

Holder det å tørke av bilen mellom step 1,2 og 3 eller må den vaskes mellom hvert trinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha r en 5 år gammel metallic grå bil, av og til brukt turtle wax men ikke noe mer. Lakken er deretter med endel ujevnheter. Stått ute hele tiden. har tenkt å kjøre meguiars 3 step med

quick clay,

deep crystal paint cleaner, (grønn cyclo pads ok?) OK alt er hvit

deep crystal polish, (grønn cyclo pads ok?) Hvit pad

nxt gen tech wax 2.0. (hvit cyclo pads ok?) ok

 

Har tenkt å bruke 2 hodet maskin fra biltema med cyclo pads.

 

Holder det å tørke av bilen mellom step 1,2 og 3 eller må den vaskes mellom hvert trinn?

 

Svar over også....

 

Bare å tørke, trenger ikke å vaske mellom stegene der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Trenger noen råd om bruk av DA maskin og pads samt hastighet på maskinen!

 

jeg har en biltema da maskin med 2 hoder samt orange,grønne og hvite cyclo pads.Bruker Meguiars 1-2-3 step.Har 2 biler,en med sliten lakk og en som er meget fin i lakken!

på den slitne lakken:

prøvde orange pads med meguiars step1,grønn pad med meguiars step2 og hvit pad med meguiars step3 men synes ikke resultatet ble optimalt.

bruker jeg de rette pad's for jobben!

skal jeg legge mye press på maskinen? og hvilken hastighet på maskinen er best til hvilken jobb!

 

og mitt siste spørsmål er:

hvilken pad og produkt når lakken er bra,men trenger "litt" omsorg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår