Gå til innhold

MASKIN polering "light guide"

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

truhaa: bruker du din PC med 110v konverter, hvordan fungerer dette forresten?

 

BTW: fikk email fra Auto-Geek, de forventer den nye UDM i første halvdel av 2008 (snakk om å forskyve tiden). Autopia/DavidB som faktisk er mannen bak UDM regner med at ny versjon kommer i november, jeg gleder meg vilt til den kommer. Bare synd jeg ikke har garasje til å sette bilen min i.

 

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pinnacle har jo en bra serie da, på lik linje så har du Meguiar's, men jeg syntes Meguiar's har så mange produkter at jeg går helt i surr med tanke på hva som går til hva.

 

Det som er viktig er ikke bare polerings produktene du bruker men også pads'ene som du monterer på maskinen. Som det kom frem i guiden til truhaa så kan det jo være en god ide å starte i det "myke" fungerer ikke det tilfredsstillende så går du heller et steg opp og prøver noe som tar litt mer. Desverre har jeg ikke noe personlig erfaring med noen av produktene så her skal jeg ikke si hva som er bra eller best.

 

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG 83 er en god allround korrigerings polish til litt "værre" swirls.

 

XMT serien er god til DA, har 360, nr 1 og nr 3 selv, og nr 1 er en bra swirl fjerner i mine øyne, men mye avhenger av lakken din, en sort AUDI er hard i lakken og kan trenge XMT 3 og hardere pad, mens en sort BMW er ikke så hard, så da ordner du mye med XMT 1 og medium pad.

 

Som nevt i posten så skal du starte med minst aggresiv kombo først og teste dette på bilen først.

 

Beste er da og merke opp et lite område med teip, slik at du ser forskjellen godt når du fjerner tapen når du har testet..

 

Feks:

 

IMG_6001.jpg

 

Men om jeg måtte velge en av de du nevner over tror jeg at jeg hadde endt opp med MG 83, da den funker bra på det meste jeg har brukt den til selv om den støver noe..

 

Av andre merker er Menzerna også bra, der er 106ff et alternativ, men den liker jeg best sammen med rotary polisher...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du nevner her truhaa om audi med hard lakk å bmw med ikke så hard, hvordan finner jeg ut om lakken min er hard eller ikke?

 

Det merker du fort når du begynner å polere. Hvor vanskelig det er å fjerne swirls! Hvor aggresiv pute og polish du må bruke. Man skal jo alltid begynne med det minst aggresive ;)

Audi Allroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-hey, Pirex the man is here.....

 

Morro av deg å snuble innom her også da, eller har du sneket rundt i buskene her?

 

Sandersen: som Pirex sier, så må det prøves frem noe som virker 100%, det er derfor det er "mildeste pad/polish kombo som prøves først" For da å få en pekepinn på hvor kraftig kombo som trengs for korrigeringen av lakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-hey, Pirex the man is here.....

 

Morro av deg å snuble innom her også da, eller har du sneket rundt i buskene her?

 

Sandersen: som Pirex sier, så må det prøves frem noe som virker 100%, det er derfor det er "mildeste pad/polish kombo som prøves først" For da å få en pekepinn på hvor kraftig kombo som trengs for korrigeringen av lakken...

 

Sure I am, I am overalt :p Vært innom en bitte liten tur før, hehe.

Audi Allroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår