Gå til innhold

Problemer med Tilkobling av Spiller

Ranger emnet


j0k3r

Anbefalte innlegg

Driver å kobler i pioneer spillern i den nye bilen nå.. Problemet er at jeg får det bare ikke til å stemme!

 

Jeg kobler i alt som jeg alltid har gjort.. Har målt og sjekka litt hvor det er strøm osv og prøvd det aller meste, men det blir aldri riktig!

Når jeg kobler det sånn som jeg innbiller meg det skal være, så går sikringen med engang jeg vrir om tenninga.. Alt annet jeg prøver gir null respons i det hele tatt..

Noen som har peil? Som veit hva som kan være grunnen til at sikringen går, hvis det er riktig kobla? Kanskje ikke det lureste og mest konkrete innlegget det her men.. Håper noen kan hjelpe :P

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein spiller trenger 2 stk 12v og jording for å skru seg på.

Har du leika litt med tilkoblingane bak der uten å kobla vekk strømmen, kan du ha laga ein kortslutning.

Kva slags sikring er det som ryker?

Prøv å skru på spiller uten å tilkoble høgtalerene

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd med 2 forskjellige spillere, men det hjalp ikke.

Først så gikk sikringen foran i "sikringskapet" i motor rommet, men etter det har den bare gått på spillern.

Og høytaler ledningene er ikke tilkobla når jeg prøver.

 

Men hvorfor trenger spillern strøm fra 2 steder?

Hvis jeg skal legge opp nye ledninger, hvor skal jeg ta fra da?

Hvor kommer egentlig signal kabelen fra? :P

 

Slenger ut et par bilder av stusseligheten jeg..

 

48981109ac6.jpg

 

Det jeg da kobler er; Svart-svart, rød-rød, gul-brun, blå-blå.

 

43013902kt7.jpg

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trtenger ikke spenning fra 2 forskjellige steder, men TIL 2 forskjellige ledninger på spilleren... en rød, og en gul som regel. Svart er jord...

 

Tror kanskje ikke du skal bruke den brune inn på gul, den er ofte jord... mål deg frem til hvilke ledninger som gir pluss, og når de gjør det, tenning på/av... Blå trenger du heller ikke, med mindre du har automatisk antenne, eller separat forsterker ;)

 

Du kan godt koble rød og gul til den røde ledningen, hvis den har spenning hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt koble rød og gul til den røde ledningen, hvis den har spenning hele tiden...

 

litt tungvindt at spilleren ikke slår seg av sammen med tenninga da.. men for all del, fungerer jo.. bare fare for at det trekker litt strøm selv når bilen er av..

 

Edit: noen spillere skal ha strøm inn på den oransje ledningen å.. for å få lys.. tror de fleste pioneer'er fungerer slik ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe fra Spillern som kan kobles til den orange, så har jeg bare lagt til side.

Men det som er rart, er jo at den orginale spillern funka jo! Så det burde jo egentlig være i orden bak der.

 

Men er det noen som kan si meg hvilken farge som er hva, ut fra Mercedes'n der? Noen som har samme bil og veit hvilken farge som er hva der?

Hadde vært evig takknemmelig om noen kunne si meg det, da veit jeg hvertfall at ting er kobla riktig :P

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikkje du få tak i eit volt/multimeter?

Det er so mykje enklare å sjekke ledningane med det rette utstyret!

 

Dei fleste kobler seg inn på det originale ledningane.

Skal du ha skikkeligt utstyr i bilen er det normalt å trekke ein ledning ifra batteriet til spiller og å trekke ein ledning ifra spilleren til eit jord.

Den ifra tenningen blir fortsatt brukt (den er bare for å skru på spiller sånn som remote til forsterker)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår