Gå til innhold

Hvordan oppnå ekstrem glans? + div spm.

Ranger emnet


sandersen

Anbefalte innlegg

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snufs :(

 

Lista fra AG hittil:

-DP Cleanse-All Exterior Cleaner

-EZ Detail Brush

-Mothers PowerBall

-Meguiars SCRATCH X

-Pinnacle Liquid Souveran Wax

-Duragloss Polish & Cleaner (PC) #101

-6 Pack Cobra Super-Plush Deluxe Towel

-3M Foaming Engine Degreaser

-Duragloss Rain Repel (RR) #751 (har glass clean fra mg er denne -da unødvendig?

-Cobra Microfiber Large Mop Duster

-Mothers Wheel Brush ( brukes på innsug å topplokk etter felg bruk

-Cobra Blue Micro-Chenille Wash Mitt

-Meguiars Microfiber Quik Detail Pad

 

Noe viktig jeg har gått glipp av her?

sikkert noe relevant jeg har glemt, litt svimmel i hue akkurat nu. hehe

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah du har jo så si fulltidsstilling på bilpleie forumet så kjønner deg godt at du går litt i surr til tider :)

 

Det jeg kjøpte den for forresten ;)

Men da håper jeg ikke at jeg har glemt noe(foam gun kommer selvfølgelig etterhvert) sender inn en bestilling i løpet av dagen, gjett om jeg gleder meg nå!

Lang tid tar det ca før jeg får det?

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh trudde sealer var det samme som wox jeg..

Så det blir ikke smør på flesk å legge flere lag med pinnacle ls over Mg tech wax? sealer på sealer.

Jeg vill forresten ikke få noe mere dyphet i lakken ved å legge flere lag carnauba wox over dette igjen?

 

fatlaces: ja har sniffa borti dem, tenkte jeg skal prøve det etterhvert, må prøve meg fram litt med meguiars først :) du får legge ut bilder når du har behandla bilen din med den der ! :)

 

skulle nesten hatt et bedre kamera, speilrefleks eller noe. men du kan jo se litt. hadde kanskje vært bedre med sol også, men ja.. detta været! :)

 

voks1.jpg

 

voks2.jpg

 

voks3.jpg

 

voks4.jpg

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe lotto ja, det hadde vært no. da hadde det nok blitt en porsche :)

 

brukte bmw bilshampo på bil og felger.

har en Meguiars wash mitt som jeg bruker på bilen, og en annen billig vaskehanske som jeg bruker på felgene. brukte AG cleen wheels før, men syns det var for mye mas egentlig. det skal ikke tørke på felgen, da setter møkka seg skikkelig fast (vet det av erfaring). og når man bruker vaskehall betyr det at man nesten må putte på 20 kr per felg for å få skylt av med en gang. og den shampoen gjør en veldig bra jobb syns jeg. nå vasker jeg bilen ca hver uke, så møkka setter seg ikke skikkelig og da funker det bra med vanlig bilshampo. har også en MG felgbørste som jeg bruker hvis det noe som sitter godt.

 

etter vask tørker jeg med MG water magnet håndkle. absolutt å anbefalle!

 

etter vask gikk jeg over med MG clay.

deretter swissvax cleaner fluid og swissvax shield voks. smurte den inn med hendene, får et nært forhold til bilen på den måten :)

buffet av med en MG microfiber klut.

sammenlignet med AG ultra deep shine var det en lek å få av! trengte ikke å bruke noe kraft i det hele tatt, bare tørke lett over, noe som ikke akkurat var tilfelle med ultra deep shine.

 

skulle egentlig vokse felgene også, med swissvax autobahn, men fikk desverre ikke tid til det.

 

ble langt innlegg det her, men er litt lidenskap i bilpleie vet du :)

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun det beste for bmw ;) syntes mesteparten av AG produktene er møl jeg faktisk, fikk i oppgave å vaske å polere en a6 i dag, brukte hele dagen på det, var et marrerit.. celuose svamper å polyester håndkler, følte jeg bare gjorde ondt værre, han blei kjempe fornøyd men så jo at under den lille "shinen" av AG polish så lå det noen mørke og lyse "flekker" å lakken nederst ved skjermene var konstant "møkkete" som om lakken hadde dehydrert.. Å de små ripene på bakskjermen så seg for godt til å bli pirka på av ag paint renew, den paint renew saken er et helvete å få av og, skal liksom jobbes inn til den blir borte å "lite" skal påføres.. hva menes med LITE? skal man nesten ikke se at det er noe der i det hele tatt? for tokk ganske mye å det var ikke mye det holdt til, like vannskelig å få av var det uansett. Jeg har dog sansen for AG's vinyl shine derimot, eneste minuset er at får du det på rutene blir det mye ekstra arbeide, skal huske å maskere rutene neste gang ivertfall :) Tenkte når jeg holdt på at dette hadde vært jobb for meguiars, fikk meg bare enda mere motivert til å begynne på min. Så konklusjon om AG produktene: er man ute etter en treningsøkt i samme slengen som man polerer bilen så jo værsegod.

 

Hva syntes du om clay'n? så du noe forskjell?

 

Hehe smurte den inn med hendene ja, litt kjærleik hører hjemme i bilpleie ;)

sett på han her nå da eller: http://www.driver.ie/forum/showthread.php?t=44556

blei det jevnt da?

åssen type wax er swissvax shield forresten?

Å den vaska hanska er det "langhåra" eller "korthåra" ?

 

Håper at du kommer på noen treff på vår parten :) kan vi utveksle litt erfaringer, beskue og pirke litt :) hadde vært kult å sett den live.

 

Ble en smule forhasta innlegg, får bare unnskylde men pakker til en ny uke på "alcatraz" så får nesten kun tid til å skrive nu.

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår