Gå til innhold

Hvordan fjerne bremsestøv blanda med bremsevæske?

Ranger emnet


emilhetty

Anbefalte innlegg

Bremseveske er etsende? ikke noe jeg vet, men mener en sa det ikke var bra å få på lakken en gang.

 

Et par alternativer:

 

-Ubehandlede alu felger? dvs uten klarlakk?

 

Om det er tilfelle kan det ha satt seg godt, mulig det trengs en alu polish for å fjerne det igjen. Om de ubehandlede bør du passe på å ikke bruke for sterke kjemikaljer på de, da gjør du vondt verre. Om du vasker de vanlig for å fjerne møkk ol kan du sprute på mere wurth rens, og la den sitte litt før du vasker godt med en svamp.

 

-Med klarlakk?

 

Om det ligger oppå lakken kan det hende clay kan fjerne det, ellers blir det det samme som over mht vask, wurth, svamp og vask igjen. er det klarlakk, kan en vanlig polish m rens ala Deep Crystal fra Meguiars etter fulgt av feks NXT gen tech wax også hjelpe. Har det gått i mellom lakken er det ikke mye å gjøre vil jeg tippe annet en å lakke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjørt en del semitraller som har gått mange år på jernbanen, og de blir dekket med bremsestøv etterhvert. du ser de ganske lett ved at de ser nesten nikotingule ut.

for å få de rene igjen så blir de vasket på storbil vaskehaller og får "syrevask"

ser nesten nye ut etterpå. er bare å spørre om de kan prøve på felgen. de tar personbiler, og er ikke så leie å be

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du fiksa et bilde av felgen?

 

Har brukt Meguiars Wheel Brigthner på en del tøffe jobber som har blitt saom nytt igjen...

Men spm er jo såklart om det er vanlig sølvfarga felg, eller om det er polert alu eller chrom...

 

Wheel Brightneren er ikke noe helldig å bruke på polert alu og chrom...da denne inneholder noe syrer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nesten det sykeste jeg har sett... men jeg har sett hva hydraulikkolje (bremseveske) kan gjøre med lakk over tid, så man blir ikke akkurat sjokkert. Hvis bildet er etter vask må de pusses ned og opp før de poleres opp igjen

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge lot du würth ligge på? Hvis det er den røde i gjennomsiktig flaske, kan den ligge på i 30 minutt. Skader sikkert ikke om du venter 40 minutt for så å gnikke godt på det med en felgbørste.

 

Om ikke det går, kan du prøve en syrebasert felgrens, feks turtlewax platinum.

 

For meg ser det bare ut som de bare er fulle i bremsestøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår