Gå til innhold

B230fk?

Ranger emnet


LangFørr

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 940Lt Varevogn 95. Lurte litt på denna viking chipen(Ecotrim). Noen som vet hva slags forbruk du faktisk får?

Det står på den siden (http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm)

at man kan få 180-200hk, går man da utifra en original fk?, eller må man ha 3" eksos,strammere W.G fjør osv osv.??

 

Pluss en annen ting:) dumpventil på original fk, med åpent filter,får man utnyttet dumpv. da ? fungerer den på 0,2bar eller hva det nå er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den originale dumpen hørres heilt daff ut heilt til du kommer oppe 1.3-1.4 bars lade trykk syns eg, har selv den på min FT og kjører 0.9 nå, men syns det hørres paft ut, men skal opp i 1.4, da blir det ein sinnsyk heftig lyd syns eg;)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den originale dumpen hørres heilt daff ut heilt til du kommer oppe 1.3-1.4 bars lade trykk syns eg, har selv den på min FT og kjører 0.9 nå, men syns det hørres paft ut, men skal opp i 1.4, da blir det ein sinnsyk heftig lyd syns eg;)

 

På original 13T turbo? Da kan du vel i såfall like greit kjøre skiten på sjøen...

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,4 bar med 13c snurre og orginal IC er bare tull... Noe mer effekt over 1 bar er det ikke å hente med den vesle føna der desverre... Men, vil du ta livet av turbo`n fortere, så er 1,4 løsningen...

 

Ang chip, så gå for Ecomax når du først skal bestille chip... 500,- fra eller til for å kunne evt øke ladetrykket litt senere er ikke dumt, og disse chipene fungerer bra...! Har selv hatt tre ecomax i mine biler, ikke noe tull noen av gangene...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med Viking Ecotrim framfor Ecomax er at du sparer drivverk/clutch og at du aldri klarer å bruke så mye bensin med Ecotrim. Med ecomax anbefales forsterket trykkplate/clutch.

 

Effektøkningen på B230FK er ganske markant, selv med Ecotrim; jeg bruker den på familiebilen og kjører ca 0,7 l/mil på langkjøring, noe mindre enn med originalchip. Mener jeg merket en økning med Ecomax, selv om begge chippene har bensinspareprogram.

 

Men om det er snakk om å ta ut mye effekt er det Ecomax som gjelder :pray , men som R-Style sier går det fint å kjøre Ecomax med lavere ladetrykk, og øke senere. Bensinforbruk ved 0,8 bar er omtrent likt med Ecotrim og Ecomax.

 

Best er wastegate med strammere fjær, men jeg ser ingenting i veien med å kjøre pyseventil og 0,8 bar med Ecotrim.

 

Og folkens: glem å lade mer enn 1 bar med 13c-turboen hvis du er glad i den. Du oppnår mer effekt i noen sekunder ved å lade mer, så blir det varmt :fire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår