Gå til innhold

Spotting i Trøndelag

Ranger emnet


EyeLid

Anbefalte innlegg

  • Svar 652
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

haha! når han kjøpte den påstod han 800hk i bilen! kunne bare justere trykket så hadde han 1000hk sa han!

har visst vært hos bjørnstad til trimming for rund 50000 nå. etter det bled t 550hk i den!

jævlig bra trim for pengene, mista 300hk for 50000kr!

 

Hei LarsWilli, hvem faen er du? :P

 

Lurer på hvor du har hørt alt dette jeg?? I salgsannonsen ble det opplyst om 6-700hk, og det var også dette den var benket til i Japan, riktignok med annen sprut og 102 oktan racing-bensin. Når jeg henta den i fjor sommer, var det montert en orginalhjerne med chip, som fungerte veldig dårlig, og slet dessuten med ledningsnettet til en dyse. Antall hester da var nok ikke mer enn 350-400, men det fantes ingen papirer på dette. Har aldri sagt at det har vært 800hk i den, og heller aldri sagt at den lett kan justeres opp til 1000hk. Turboen tåler opp mot 1000hk, det er det eneste jeg har sagt. Den tåler faktisk fin-fint over 900hk!

 

Stemmer at den stod en stund på Bjørnstad Bil, hvor det ble montert AEM datasprut, HKS tenningsforsterker, dyseproblemet ble fikset og den ble benket til 600hk og 750nm på svinghjul @ 1,3 bar. I tillegg gikk de over motor og ledningsnett, og prøvde å fikse sensorer til ettermonterte instrument for oljetrykk og oljetemp. Dette kostet ikke 50.000,- som du nevner her, men 41.000,-, og dette var en påkostning som var helt nødvendig for at den skal fungere her til lands med norske forhold og 98 blyfri.

 

Full orginal VeilSide-styling på en Supra er ikke dagligdags, og jeg måtte ha noe som skilte seg litt ut... Styling er smak og behag!

 

Jeg lurer litt på hvordan en person som jeg ikke har noen som helst kjennskap til, og eier en trolig opprusta Calibra 8v, kan gå så hardt ut mot en Supra, uansett motoreffekt og styling. Kult at jeg gjorde såppas inntrykk på deg at du nevnte det her på forumet, for en Calibra 8v hadde jeg neppe giddet å bruke tid på å skrive noe som helst om, no offence!

 

Håper vi treffes en dag, og du har tid til å sitte på en tur, så regner jeg med du får et annet inntrykk av bila mi =)

 

PS! Jeg skal klippe meg snart! =) Hehe

- BMW 318i(s) 91-mod

- Toyota Supra MKIV T 93-mod

x BMW 523i 98-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg skulle fram til var at denne bilen var skrytt opp til skyene av altfor mange ungdommer!

 

det at bilen nå går rent og fint med 600hk høres kurrant ut:)

og ja, jeg har ganske stort kjennskap til supra, da jeg har sittet på en slik flere ganger!

 

nå har jeg heller ikke skrevet ett ord om bilen min på dette forumet! så det er meget urelevant.

 

så dette, som en kompis visste meg er bare bare tull?:

 

Espen Elstad Lund skrev den 15. juli 2008 klokken 16:11

Hvis d e nånn som lure: Toyota Supra med en stor singelturbo, Greddy t88, som lade 700hk nå som den står. God for 900hk med litt mer ladetrykk, men træng itj nå mer æ ;)

O 87 Bmw 320i

x 90 Opel Calibra 16v 4x4

x 90 Opel Calibra 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, blir vel en evig diskusjon derre.. hehe

 

Huske når du kom med bila Lund, nedpå Piren når det va Toyota samling, da va du der med 2 kompisa, begge dem og muligens du også jatta om at det va 800hk i den.. Så når du stakk va d en lilla Supra som kjørt etter dæ for å terg dæ opp litt men det virka itj som du va nå gira på å kjør om kapp men du svingt inn på en bensinstasjon. Da va d plutselig bare 600hk.. også gikk den ikke reint så d va bare 400.. Hehe. Står fler plassa på Facebooken din at den står justert på ca. 700hk også :P

 

Men, no e bila benka og tallan e offentliggjort så da e d vel itj nå mer å diskuter.

 

Og LarsWilli, han har vært med å kjørt Supra før for å si det sånn ;)

Stian

- 93 Toyota Supra TwinTurbo

 

www.twinsturbo.com www.gt300.no www.tevodekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg skulle fram til var at denne bilen var skrytt opp til skyene av altfor mange ungdommer!

 

det at bilen nå går rent og fint med 600hk høres kurrant ut:)

og ja, jeg har ganske stort kjennskap til supra, da jeg har sittet på en slik flere ganger!

 

nå har jeg heller ikke skrevet ett ord om bilen min på dette forumet! så det er meget urelevant.

 

så dette, som en kompis visste meg er bare bare tull?:

 

Espen Elstad Lund skrev den 15. juli 2008 klokken 16:11

Hvis d e nånn som lure: Toyota Supra med en stor singelturbo, Greddy t88, som lade 700hk nå som den står. God for 900hk med litt mer ladetrykk, men træng itj nå mer æ ;)

 

Det der ble skrevet på Facebook før jeg henta den, hehe. Da hadde jeg absolutt ikke peiling på hvordan bila var, og måtte forholde meg til det som stod i annonsen, nemlig 6-700hk ! Nå er det jo 600hk, og med nye, kvassere kammer, bittelitt mer trykk og racingfuel, kan jeg fort dra ut en hundrings til. Turboen tåler som sagt over 900hk, men da begynner det å koste med tanke på forsterkninger i motor og drivlinje...

- BMW 318i(s) 91-mod

- Toyota Supra MKIV T 93-mod

x BMW 523i 98-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, blir vel en evig diskusjon derre.. hehe

 

Huske når du kom med bila Lund, nedpå Piren når det va Toyota samling, da va du der med 2 kompisa, begge dem og muligens du også jatta om at det va 800hk i den.. Så når du stakk va d en lilla Supra som kjørt etter dæ for å terg dæ opp litt men det virka itj som du va nå gira på å kjør om kapp men du svingt inn på en bensinstasjon. Da va d plutselig bare 600hk.. også gikk den ikke reint så d va bare 400.. Hehe. Står fler plassa på Facebooken din at den står justert på ca. 700hk også :P

 

Men, no e bila benka og tallan e offentliggjort så da e d vel itj nå mer å diskuter.

 

Og LarsWilli, han har vært med å kjørt Supra før for å si det sånn ;)

 

Som sagt, har aldri sagt at det ER mere enn 6-700hk i den, jeg forholdte meg til det som ble sagt på JapanAuto! Hvis du er Stian Nordsæther, så veit du like godt som meg at jeg ikke hadde peiling på bil i det hele tatt på det tidspunktet, hehe... Kjørte faktisk på 5 sylindere og "feil" map på orginal chippa-hjerne da, og derfor ble det bare rolig kjøring!

- BMW 318i(s) 91-mod

- Toyota Supra MKIV T 93-mod

x BMW 523i 98-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, har aldri sagt at det ER mere enn 6-700hk i den, jeg forholdte meg til det som ble sagt på JapanAuto! Hvis du er Stian Nordsæther, så veit du like godt som meg at jeg ikke hadde peiling på bil i det hele tatt på det tidspunktet, hehe... Kjørte faktisk på 5 sylindere og "feil" map på orginal chippa-hjerne da, og derfor ble det bare rolig kjøring!

 

Hehe, sant nok :) Jepp, er meg det.

 

Vi får møtes en runde når æ får tatt ut bilen. Vente nå på en prøvetur med bilen din også ;)

Stian

- 93 Toyota Supra TwinTurbo

 

www.twinsturbo.com www.gt300.no www.tevodekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes yes, men da sier vi oss enig i at bilen ble skrytt litt for høyt opp i skyene i fjor sommer:) og det med 600hk nå er slettes inget dårlig resultat:)

 

100% enig faktisk, og er selv drita lei av at folk tror det er 800-1000hk i den, bare fordi de har hørt rykter... Har kjørt en del på 600hk nå, og der setter jeg ned foten! Nå er det nok. Ser ingen grunn til en hest mer, da bila brukes mere til cruising og køkjøring, enn til banekjøring :) 600hk er faktisk ganske mye, men folk tror ikke det lenger pga at de til daglig leser om biler med 1000-1500 hk i bilblad :P

- BMW 318i(s) 91-mod

- Toyota Supra MKIV T 93-mod

x BMW 523i 98-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å ta litt topic her....

 

Frank's hvite MK2 Supra (Celica Supra) er verdt en nærmere titt! Satt sammen av til sammen 7 forskjellige bilmerker, og alt utvendig er helt 100% strøkent! Veldig flott bil som han har lagt sjela si i!

 

Tronds rød-brune TransAm er mildt sagt sint! Rå bil!

 

Henger for det meste på Statoil Nidarvoll ;)

- BMW 318i(s) 91-mod

- Toyota Supra MKIV T 93-mod

x BMW 523i 98-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår