Gå til innhold

Extreme Makeover, Audi 80 Stv

Ranger emnet


Cossyboy

Anbefalte innlegg

Tok på meg litt av et oppdrag denne helga...

 

Fikk en telefon får en stund tilbake om jeg ville ta på meg å polere en Audi, tja, det kan jeg vel sa jeg og avtalte et møte får å se på bilen...

 

Så at denne bilen trengte skikkelig makeover så fort jeg fikk øye på den...

Mannen som eier den jobber på lastebilverksted, så jeg tror at alle vask som har skjedd på denne bilen er med sterke kjemikalier beregnet på lastebiler.

 

Vel, noen bilder får å vekke interessen deres:

 

Bilen da den kom

IMG_2653.jpg

 

Ikke bortskjemt med glans og dybde igrunn.

IMG_2654.jpg

 

Men ting skjer da, (2 runder lakkrens med M86 og ullpute)

IMG_2675.jpg

 

IMG_2676.jpg

 

 

Flere bilder kommer etterhvert som jobben gjøres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte.......

 

Nei, denne er blå...hehe..tro det eller ei...

 

Nettopp pakka sammen for dagen, så dukker opp et par bilder om ikke lenge.

 

Jobba på bilen fra 9 til 12, så fra 2 til 6, og på denne tiden har jeg bare lakkrensa bilen. 2 runder med rød ull pute og M86, Meguiars nye Solo-system...Har også tatt den ene sia med M86 og tilhørende gule pute, får å få unna kjørebaner som skapes av den røde ullputa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke helt hva jeg skal kalle dette, men bilde får tale for seg selv.

 

IMG_2681.jpg

 

Ser ut som noen har lekt med stålull...

Klarer ikke få bort alt av riper slik jeg vil :( Da hadde jeg nok måtte våtslipe hele bilen...men men..det ville tatt ei uke til minst.

 

Litt forskjell kansje?

IMG_2682.jpg

 

Siste bilde i dag, et bilde av sia som også ble behandla med M86 og gul pute.

IMG_2686.jpg

 

Morgendagen byr nok på en runde til med ull og lakkrens på taket desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GAAAAAAHHHHHHHH...God grunn til å leve :D SHINE BIL!! :D

Ser jaggu bra ut Cossie :D Skal du på Rudskogen om 14 dager eller ?

 

Er planen det, men får nok bare dukka opp på Lørdagen, noe komfirmasjons styr på søndag visst.

Får snakke med Thomas og høre hva planer det er for den helga.

 

Fytte katta, dette er første gang jeg har angra meg på å ta på meg en jobb, mee men, skal se jeg endrer syn når bilen triller ut av gården med en fornøyd eier i morgen kveld...håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser sinnsykt bra ut Cossyboy. Ull og MG 86 ser ut som det gir bra resultater. Virker som den ligner litt på Menzerna, de kan du også kjøre fra ull til soft pad med på fersk lakk el gammel lakk..må få sjekket den ut etterhvert, var egne Solo pads til denne var det ikke?

 

Ja stål ull eller svamp arvet av noen er vel det som er brukt, skjønner ikke hvordan de klarer å ripe bilen så ille, men godt for deg da, ellers hadde det blitt lite jobb på deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig ferdig med denne bilen etter nesten 15 timers arbeid, slit banning og frustrasjon.

Må si det ble litt glans i denne bilen, heldigvis.

IMG_2698.jpg

 

Rakk ikke få ut bilen før sola forsvant bak granleggene, men uansett, man ser da glansen i bilen...

IMG_2705.jpg

 

Sånn gjenerelt er jeg bare passe fornøyd med bilen...Er alfor mye riper og dritt som jeg ikke har fått bort...men å lakkrense et tak 4 turer med komboen M86 og lammeull, skulle man ikke trenge å gjennomføre på en bil meiner jeg...men men

 

Se om jeg rekker å få noen bilder i sola i morgen...

 

Stian Karlberg: Nei da er man ikke langt unna, selv om jeg bor nesten 4 timer lenger nord...hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, testa M85 og rød ulldott siste gangen på taket, og ja, funka en del bedre en M86 må jeg si...

 

Merka det at det ikke er så lett å få skjolder med soloputa, og det er bra, den vanlige ulldotten sammen med M85 laga jo kjørebaner på størrelse med E6, å krevde en runde med rød skumpad føre man kunne starte på noe anna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår