Gå til innhold

Strøm problemer

Ranger emnet


NiX

Anbefalte innlegg

Har nettopp lagt på vinterdekk og var ute og lekte meg i sne'en.. litt brekk her og der og mye leking.. men så plutselig ble d ganske så stille i bilen.. var sikringen til sigarettenneren gikk, og stereoen og alt ble dødt.. (har koblet styrestrøm fra sigarettenneren)... skal stå en 20A sikring der.. hadde desverre ikke noen reserve 20A sikringer, så jeg satte inn en 30A sikring.. var bare 1-2 sec så gikk den å.. regner med at det er en feil i koblingene mine.... skal skru opp i morgen å se.. men hvis jeg ikke finner feilen i koblingene mine, er det noen som har noen tips til hvordan jeg bør feilsøke? har ikke gått over alle sikringene enda, men tror bare det er den sikringen som er gåen. Var midt i en breisladd når sikringen røk, så tror det er ledninger som har kommet i kontakt... men ville bare høre om det finnes noen bra fremgangsmåter for elektrisk feilsøking?

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem...var kortsluttning eller noe i sigarett tennern...bytta ut alle ledningene før jeg prøvde å koble ut sigaretttennern :\

på min var det iallefall bare å ta bort sigaretttennern...prøv den..

fikk tips fra en som jobba på noe værksted om at sigaretttennern ofte skapte sånne problemer...

1989 Audi Coupe 2.3E

1990 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant feilen.. var styrestrømmen til forsterkeren som var problemet.. ledingen hadde ingen ekstra isolasjon, og gikk igjennom et hull i karoseriet, så isolasjonen var slitt bort, og ledningen kom i kontakt med karoseriet.. men nå er problemet fikset.. ny kabel, og ekstra god isolasjon. (brukte gummiisolasjon som jeg tok fra en stereokabel.. disse funker væl fint?)

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår