Gå til innhold

tenker å kjøpe bmw 520

Ranger emnet


dragon_tke

Anbefalte innlegg

Og nevne årsmodell kan sikkert hjelpe litt..

Siden det er din første bil så blir det vel en litt eldre da?

E34 kanskje?

Jeg var i samme situasjon som deg for en stund siden, men det var min andre bil da..

Den bruker ca 1L på mila, med min kjøring så er det vel 1,3 kanskje..

Motoren er noe søppel spør du meg (iallefall M20B20 [12 ventiler] motoren)

Mye feil er ikke noe jeg har lagt noe spess merke til egentlig, er jo alltid noe småfeil men.. Ikke noe som ikke kan fikses..

Delene er vel litt dyrere enn gjennomsnittet, men hvis du leter så skulle det ikke være noe problem og finne billige deler..

Om kjøreopplevelsen så kan det vel sies at det er en tung bil ca 1500kg, som går overaskende bra..

Nå har ikke jeg verdens beste dekk, men den slenger fort med ræva på våt asfalt.. Kan ikke si at jeg gleder meg til vinteren.. :crazysant:

 

Som første bil ville jeg kjøpt meg ett vrak jeg kunne kjørt istykker.. Som f.eks en eldre toyota corolla.. Billig billig:oohh

[ ]90 - Bmw 520 E34 12v

[x]91 - Toyota Corolla stv 1.6xli (spiker)

[ ]96 - Peugeot buxy 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nevne årsmodell kan sikkert hjelpe litt..

Siden det er din første bil så blir det vel en litt eldre da?

E34 kanskje?

Jeg var i samme situasjon som deg for en stund siden, men det var min andre bil da..

Den bruker ca 1L på mila, med min kjøring så er det vel 1,3 kanskje..

Motoren er noe søppel spør du meg (iallefall M20B20 [12 ventiler] motoren)

Mye feil er ikke noe jeg har lagt noe spess merke til egentlig, er jo alltid noe småfeil men.. Ikke noe som ikke kan fikses..

Delene er vel litt dyrere enn gjennomsnittet, men hvis du leter så skulle det ikke være noe problem og finne billige deler..

Om kjøreopplevelsen så kan det vel sies at det er en tung bil ca 1500kg, som går overaskende bra..

Nå har ikke jeg verdens beste dekk, men den slenger fort med ræva på våt asfalt.. Kan ikke si at jeg gleder meg til vinteren.. :crazysant:

 

Som første bil ville jeg kjøpt meg ett vrak jeg kunne kjørt istykker.. Som f.eks en eldre toyota corolla.. Billig billig:oohh

 

det kan da umulig stemme at den bruker 1l på mila:oohh min 535ia går jo på litt under 1.2 på veldig fin småkjøring.

ellers så er e-34 veldig gode biler, jeg er veldig fornøyd med min så lang i hvertfall. litt msåtteri er det jo selvfølgelig, men ikke noe som en trenger å bry seg om ved førstebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan det ikke stemme at en E34 520i bruker 1 liter på mila, mens din 535i bruker 1,2 liter på mila? Motoren i 520'en må jobbe mere i motsetning til din.

 

For å vise deg et eksempel, da som båt:

 

Båt A, veier 3 tonn og har 1 tung seksylindret dieselmotor på 230 hestekrefter. Båt B, veier 5 tonn og har 2 lette firesylindrede motorer på 190hk pr. stk (380hk sammenlagt). Hvorfor har båt B et samme forbruk som Båt A? Jo, fordi båt a har en vesentlig mindre motor, må jobbe dobbelt så hardt for å komme opp i samme fart som båt B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er snakk om E34, gode biler, ville prøvd å fått tak i 24ventileren, da det er mindre feil på den og går betydelig bedre. De veier jo ganske mye, men er faktisk ikke så daue. Meget godt støyisolert og greie kjøreegenskaper. Men glem å komme opp bratta og glatte veier på vinteren;P Gøy bil på glatt føre;)

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

råarti på vinterføre ja :) min bruker også en del bensin, men som sagt..tung bil. utroli go å kjøre, ingenting å klage på der. go plass å alt det derre. mye som kan skrus på for amatører :)

dette er min førstebil, eneste er jo bensin og forsikring som jeg har på meg selv. 7800.

kunne tenkt meg 525i 24v da....

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førstebil er en 24v 520i. Veldig god bil, ingenting å utsette på, annet enn at man må regne med en del slitedeler som må byttes. en eller annen gang vil f.eks bensinpumpa ta kvelden etter 200.000km. Ellers er det jo foringer i forstilling som er det største "problemet". Kjøper man deler fra Danmark, Koed.dk så er det ikke så altfor dyrt.

 

Overaskende sprek til å være så tung bil. Ligg unna 12v.

Lettkjørt og behagelig. Men bør montere noen senkefjærer.

Har målt min 24v til ca 0,95 på blandet kjøring.(manuelt gir)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

hehehe, har man problemer med å komme seg fram på vinteren med en E34 så er d sjåføren d er no gæli med:D

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår