Gå til innhold

Oktan/blyerstatning?

Ranger emnet


eskilm

Anbefalte innlegg

Stilig KE25 du har fått deg :) Hva måtte du ut med? Lå den ute til salgs for en måneds tid siden?

 

http://www.superjamie.net/oldcorollas/ - din kilde til visdom.

http://www.superjamie.net/oldcorollas/fuel/fuel.html - Down under går det et skille på 1972, men det skal du ikke stole på her. Jeg eide en KE20 som var regga 1976, og KE30 kom så tidlig som i 1974, så skal ikke stole FOR mye på årstall.

 

Notér ned alt på den grå brikka i motorrommet og ta med til Toyota, ev ring teknisk i Drammen på 32205000. De har også en grei online tjeneste på hjemmesiden sin. Kan hende du ikke får svar umiddelbart på mail men.. ;)

 

Se etter 'Model/Ch.no: KE25~123456' ell.no og 'Eng/Tr/etc/osv: 3K-H/K40-K50/etc/osv' ...

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem med den i går, og betalte 20 lapper for den fordi jeg måtte be han å holde den av i en månded før jeg rakk å hente den.

Den har vært brukt av mora til han som tidligere eide Toyotaverkstedet på Andøya.

Den har stått uten skilter og oppbevart på en låve fra 1986 til 2004 og i denne perioden bare vært brukt i utstilling hos forhandleren.

Kjempebra stand. Bortsett fra at kromen ikke lengre er så veldig vakker, og så flakker det av litt lakk over dørene ved taklistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville kjørt på 98 oktan, da det mest sannsynlig er det som står i instruksjonsboka. På 528'n min merker jeg iallefall VELDIG stor forskjell på 95 og 98 oktan.

 

Bilen er dau og trøtt på 95, på 98 er den mye bedre!

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe. Det jeg tror du bør gjøre er å kjøre en tank på 95, så en tank på 98. Da finner du som oftest ut hvaslags bensin du skal bruke. Test tomgang og effekt i hele registeret. Er den merkbart dauere på 95 enn på 98 kan du bruke 98. Sjekk også hvor mye bensin den i snitt bruker på de forskjellige.

 

Bilen min bruker mindre og går bedre på 98, bare så det er nevnt en ekstra gang :p

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår