Gå til innhold

D.I.Y Sylinder topp Porting

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

flere søker tips og slik til budget bygg av motorer..

og kom over en fin side med tips til porting av topplokk.

 

mange vil nok fraråde enhver å gjøre det selv, men om man ikke satser på race-bruk men bare vil ha en forbedring så kan dette være noe..

 

godt verktøy er vel nøkkel til bra utførelse, så får vel bestille det.

 

http://www.sa-motorsports.com/diyport.aspx

 

 

edit: kan jo ta med DIY til finnish + i blokka også

 

http://www.sa-motorsports.com/blkdiy.aspx

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare man lukker øynene når de skriver at man skal bruke pakningen til å portmatche med så.... Og at man skal polere kammeret...grøss...

Er det ikke ymse toleranser på hvordan en pakning er stanset ut? Er det ikke bedre å bruke engineers blue eller tannkrem som setter avtrykk?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ymse toleranser på hvordan en pakning er stanset ut? Er det ikke bedre å bruke engineers blue eller tannkrem som setter avtrykk?
Jupp. Pakninger er laget for å tette,ikke som mal for blueprinting av motorer... Har man en sånn "oversize" innsugspakning som selges her og der,og portmatcher etter den,så har man en innsugskanal som buler ut som en ballong rett før og rett etter pakningsflata (hvis man da ikke graver ut grovt hele veien,både opp og ned sånn at arealet opprettholdes hele veien. Men da må man vite hvor stort det bør være før øksa kommer frem...). Hele ideen med javnt tverrsnitt går ut av vinduet med sånn matching... Man kan enkelt lage en "pakning"/ mal av f. eks et lokk fra en iskremboks (tynn plast...formstabilt og fint...eller 1.5mm alu),og matche denne til det hullet som er størst,og så matche det andre,være seg om det er toppen eller manifolden,til dette...Da beholder man ihvertfall relativt nøyaktige diametre over hele portens lengde. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
flere søker tips og slik til budget bygg av motorer..

og kom over en fin side med tips til porting av topplokk.

 

mange vil nok fraråde enhver å gjøre det selv, men om man ikke satser på race-bruk men bare vil ha en forbedring så kan dette være noe..

 

godt verktøy er vel nøkkel til bra utførelse, så får vel bestille det.

 

http://www.sa-motorsports.com/diyport.aspx

 

 

edit: kan jo ta med DIY til finnish + i blokka også

 

http://www.sa-motorsports.com/blkdiy.aspx

 

 

finner ikke denne siden jeg, er det noen som har lagret disse artikklene og kan legge de ut her kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår