Gå til innhold

Kjøp av Corolla 85 mod

Ranger emnet


AndreasK

Anbefalte innlegg

Hei folks. Lyst på en grombil men må spare penger i hvertfall et år til. Imens tenkte jeg å kjøpe corolla 85 mod som en bruksbil for å komme meg fra A - B. Farfaren min skal selge sjø.. Tenkte jeg skulle lære meg litt og mekke også, og da kan det være greit at bilen kan "mekkes med"..

 

Bilen er såvidt jeg har forstått en 1.6 liters 5-dørs. Gått 270 000 men mekaniker har utretter feil og påstår bilen bør holde 100 000 til etter hvordan tilstanden er nå. Selger sier en mekaniker skal gå over karroseriet og sveise igjen hull hvis det skulle være noe på karoseriet før salg. Skulle også skifte bremser.

 

1. Skal kjøpe bilen for ca 4500, er dette en ok pris? Bilen er i god stand.

 

2. Noen som har noen positive/ negative erfaringer med bilen (utover at bilen er motorsvak og har veldig god kvalitet)?

 

3. Delepriser og mekking? Vil jeg få noen problemer her?

 

Tuusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sålenge den er rimelig fri for rust og godt tatt vare på går den nok 400000km også. 4500kr er nok ikke så ille, og at 1,6DX er den nest "hissigeste" motoren til den bilen gjør nok at den ikke er serlig slapp heller...

 

Finnes mange muligheter for å trimme den også.

Lettest er nok å bytte motor til 4A-GE, men finnes kam-akslinger og forgasser-kit til 4A og 4A-C i statene.

 

Senkefjærer og annet understells-deler burde heller ikke være vanskelig og oppdrive.

- Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996

- Toyota CelicaSupra MA61 1986

- Toyota Celica GT RA40 1978

- Toyota Cressida RX60 1982

- Toyota Carina TA60 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår