Gå til innhold

Problemer med kvitrøyk og drit...

Ranger emnet


Sideburn Satan

Anbefalte innlegg

Har endeleg ordna meg en -98 945 (rep. objekt...)

Problemet er at det av og til på tomgang ryke noke so inni helvette kvitt og lukta litt olje og litt kjølevæske.

 

Saken e den at det ryke litt ifrå turboen på samme tid so spm. er om eg ska gå laus på topppakning/topp eller turboen først?

 

 

Takker hjartleg for alle svar og erfaringar folk vil dele med meg:)

-90 Mercedes 300E 4-matic

-63 Buick Riviera Kustom

 

Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka kompresjonen min i kveld eg den låg mellom 10,1 og 10,9 kg på lle fire så eg satsa på at det kjem olje inni sotvifta frå e kvarstrand...

 

Viss noken kan seie meg ka den svarte runde boksen bak radiatoren som det går to slanga frå gasspjeldet innpå e godt for so hadde det vore greit og :p

-90 Mercedes 300E 4-matic

-63 Buick Riviera Kustom

 

Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at kompresjon også skal måles på kald motor...ikke bare varm! ;)

 

For å tenke litt logisk på det hele, så er det Kun ved topp-pakningen at vann og olje kan blandes ved noe som helst paknings-havari. I Turboen er det jo en fysisk støpejernsvegg som skiller de...og skal litt til for at den sprekker og lekker. Og da skal du også få vann i olja di.

 

Ved topp-pakningshavari vil du få et jævla trykk i kjølesystemet...alle slanger,etz vil bli Veldig harde, og du vil se dersom du åpner ekspansjons-tanken, at det bobler oppi der.

 

Jeg trur topp-pakningen er fucked.

 

La motoren gå seg varm ,og se hva som skjer.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det ikk er slark i turboen, hvor skal da olja til lagrene befnne seg..? opp/ned skal det være litt, det som er "farlig" er inn/ut(thrust lageret)

 

men ja, holder med de andre her, bytt topp pakninga først, det er lett og fort gjort.. så kan du jo bare ta register reima/stramme hjulet med det samme, er ikke dyre deler det heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at kompresjon er bra, olje og vatn ikkje blanda seg og det renne olje utav eksoshuset på turboen går eg for turbobytte i første omgang...

 

noken som btw veit ka som må til for å få det til å funke bra med garret turbo frå 230FT?

-90 Mercedes 300E 4-matic

-63 Buick Riviera Kustom

 

Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår