Gå til innhold

Ladetrykk, lyd og drag.

Ranger emnet


GGGolf

Anbefalte innlegg

Har endelig etter eit år med corrado fått kjent litt skikkelig drag.:win

Har ein nyoverhalt og innkjørt lader som er portet av polo classic. har også RS-utblås.

 

Eg synest det er eit godt drag, men veit ikkje korleis ting optimalt skal vere. drar best ved 4000 /min ca og får skikkelig rå g-lader lyd fra 4500 og oppover. Er det slik med dere og?

 

Ved å bruke mfa har eg fått en verdi på 212 som det høgste ved å dra den ut på 3gear. Fekk ikkje den heilt til rødmerket og har ikkje prøvd 4gear. Kva gear og ved kva turtal skal eg få høgst verdi? er det noken andre måter å få målt ladetrykket en den dumme "dra til rødmerke" målinga?

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

 

255 and up folks need to be careful with fueling, as the programming maps end at about 242 on the ecu :) Dynotuning, and air/fuel/egt gauge, and custom chip recommended

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligg 84-90 ca.

Men kan eg kjøpe ein kven som helst ladetrykksmåler og koble til, i staden denne metoden med å dra til rødmerket og les av på mfa?

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan, lurte egentlig bare hvordan du måler det ladetrykket? når du går inn på den mdr greien, så holder du inne knappen, skrur av og på motoren. Da kommer det opp en masse tall , å du kan velge mellom 7 ting ved å trykke på knappen. spørsmålet mitt er da , hva nr. av de valgene er det eg skal trykke på for å få frem det som er blitt ført opp å denne tabellen i denne tråen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 2230, det kan ikke stemme..

Den var statisk og, den skal vel ikke være det?

 

Fulgte denne;

 

Hvor høyt ladetrykk har du?

 

Do you know how to test your boost levels?

 

1. Start Motor

 

2. Move the MFA selector to "2"

 

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

 

4. Stop motor

 

5. Start Motor

 

6. Release the MFA end button.

 

7. Press the MFA End button one time.

 

 

You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte du kanskje å trykke inn knappen 1 gang?

 

Får samme tall etter at jeg slipper og trykker inn den siste gangen..

Kan ikke være det jeg skal se etter, mulig det er forskjellige fremgangsmåter? Eller er det likt på alle?

 

Får vel kjøpe en ladetrykksmåler :)

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår