Gå til innhold

kjøpe golf iv gti

Ranger emnet


Saxo VTS

Anbefalte innlegg

hei, jeg skal handle meg ny bil. men jeg er usikker på hva jeg skal velge. liker egentlig golf iv gti. men er ikke så veldig kjent med denne modellen. Er det noe jeg bør se etter, svakheter? hva er forskjellen på motorene? jeg ser det er en med 150hk, mens en annen med 180hk og 6 gir. er det noe mer som er forskjellig på disse to?

 

synes selv 150hk høres litt slapt ut, men koster ikke så mye å få 215 ut av den. hvordan farter dette?

(-) 98 Citroën Xsara VTS

(x) 01 Citroën Saxo VTS

(x) 89 Mitsubishi Colt 1,5 glxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! har selv en golf iv gti og er veldig fornøyd med den....går veldig stabilt og fint , tålig sprek , men bør nok chippes.... grunnen til at jeg ikke valgte 2 literen var at den ga meg 10000 ekstra i forsikring.... Ellers har jeg hatt lite eller ingenting krøll med bilen....eneste som har vært galt for min del var at det lekker litt olje og småknot med slitte bremser , men det er småting som kommer på alle biler som har gått endel....ellers er den lett å styre med , finnes masse dill til og er super fornøyd med min...vil aldri selge den ;) Er nok mange andre fordeler , men dette var mine "overfladiske" begrunnelser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være dum eller noe men åssen golf IV har to liter å 180 hk?

mente jub har 180 men utenom dt?

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8T 150hk og det finnes en 1,8T på 180hk Ingen 2.0l 20vT er lagd for golf 4. Eneste 2.0liter til denne er en 8v på 115hk.. samme som i golf 3/ passat 35i osv..

 

dette jeg også mente;)

 

 

mener at jeg har sett en 2.o liter golf gti mk4 , det lå blandt annet en ute for ca 1 år siden da jeg kjøpte min bil og snakket også med mitt forsikringselskap og de snakket også om 2 literen...men hvem vet :P kanskje jeg tar helt feil ....vet også jeg at 1,8t er vanligst ja :D

 

ikke vet jeg, men aldri sett dt jeg..

ser som regel bare jeg på GTI å da er dt 150 Hk uten om jub da, å enkelte som legger inn noen TDier som gtier

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

Eg vurder og selge min Golf 2001 IV Gti.

Den har rullet 137 000 km.

Alle servicer følgt, det siiter en chip fra TS-Raceing i den.

Så den yter 200 HK. Spec raceing clutch er montert.

Sort skinn interør..Fullt recaro..

Elektrisk takluke, Xenon-lys, air condition, regnsensor, automatisk avbllendbart bakspeil, cruise control, alarm, 2x12" sub i baggasajerommet, sony cd/mp3 spiller m/fjernkontroll.

++++++

 

Pris anntydning ca 200 000 kr.

 

pm meg for mere info og bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du velger vil du nok bli godt fornøyd. Hadde jeg skulle handlet meg Golf IV igjen måtte det bli en GTi (150Hk) Jubileum (180Hk) eller en 150Hk GT-TDi.

 

Av svakheter så er det som andre nevner ikke så altfor gæli med Golf Iv, det er vel heller at det kan bli mye småtteri... Vindusmekanismen er ofte (hvertfall opp til 02 mod) en liten svakhet men lett og billig å ordne. Girkassen på enkelte av de tidligere modellene har vist noen svakheter, samt at dørlåser/mekanisme har sviktet ved andre. SÅ alt i alt er det ikke så altfor ille på disse bilene. 150Hk holder til å begynne med i den lille bilen, å som du nevner skal det hverken mye tid eller penger til for å få den opp mot 200 tallet.

 

Lykke til med valget av bil :)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår