Gå til innhold

Dårlige hjullager foran på Octavia!!

Ranger emnet


tvetmark

Anbefalte innlegg

Mange kjører kanskje rundt med hjulager som er defekte uten å vite om det en gang! Jeg hadde min 2004 modell Skoda Octavia inne til reparasjon grunnet dette, og det til tross for at den bare hadde gått rundt 30000 km. Dette er for dårlig!! jeg fikk det dekket på garantien. Jeg har hørt om mange andre som har det samme problemet. Nettsiden vi bilagare i sverige har mange som har skrevet om diverse tåpelige feil som oppstår veldig tidlig på disse bilene. Verdt en sjekk for å få dekket utbedringer før garantien løper ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Da har jeg bestilt time hos ett rimelig verksted.

Betaler 2450,- inkl arbeid og del for skift av hjullager på begge sider foran. Må vente til neste fredag, men gud bedre jeg blir glad for å bli kvitt den fæle ule lyden!!

 

Jeg må si at du har fått en langt hyggeligere pris bare ved å sjekke litt rundt. Det lønner seg som oftest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at du har fått en langt hyggeligere pris bare ved å sjekke litt rundt. Det lønner seg som oftest!

 

Ja her helt sinnsykt som prisene varierer fra verksted til verskted.

2 stk verksteder skulle ha 1800.- for å bytte en side foran.

1 stk verksted skulle ha 3500,- for å bytte begge foran.

1 stk verksted skulle ha 2450,- for å bytte begge foran.

 

Gleder meg til fredag :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Mange kjører kanskje rundt med hjulager som er defekte uten å vite om det en gang! Jeg hadde min 2004 modell Skoda Octavia inne til reparasjon grunnet dette, og det til tross for at den bare hadde gått rundt 30000 km. Dette er for dårlig!! jeg fikk det dekket på garantien. Jeg har hørt om mange andre som har det samme problemet. Nettsiden vi bilagare i sverige har mange som har skrevet om diverse tåpelige feil som oppstår veldig tidlig på disse bilene. Verdt en sjekk for å få dekket utbedringer før garantien løper ut??

 

Om du får det på garantien så er det vel ingenting å klage på?

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er 2004 modell, og garantien er gått ut for en stund siden. Dessuten ikke Møllerverksted.

 

Synes 4900,- totalt for bytte av et lager er dyrt i desember...

 

I juli derimot hadde jeg neppe klaget, med mindre jeg oppdaget at andre verksteder tok halvparten.

 

Det var samboeren min sin far som avtalte med verkstedet, kompisavtale! Og nå føler jeg meg som en ungdom og grønskolling der svigers skal ordne opp. Ungdom ok, men grønskolling ikke ok!

 

Jaja, min egen feil å ikke sjekke prisen godt nok på forhånd! det blir noen små krukker med honning og tyggis under juletreet i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er 2004 modell, og garantien er gått ut for en stund siden. Dessuten ikke Møllerverksted.

 

Synes 4900,- totalt for bytte av et lager er dyrt i desember...

 

I juli derimot hadde jeg neppe klaget, med mindre jeg oppdaget at andre verksteder tok halvparten.

 

Det var samboeren min sin far som avtalte med verkstedet, kompisavtale! Og nå føler jeg meg som en ungdom og grønskolling der svigers skal ordne opp. Ungdom ok, men grønskolling ikke ok!

 

Jaja, min egen feil å ikke sjekke prisen godt nok på forhånd! det blir noen små krukker med honning og tyggis under juletreet i år...

 

Jeg snakket til trådstarter :-) Ikke deg :)

 

Hvis jobben er gjort og betalt tror jeg neppe at det er noe å gjøre dessverre...

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er fra 01.06.07 så tråd stater har sikket kommet over dette nå ;), men til Rossa, det hørtes jo veldig dyrt ut, høres jo ut som han har brukt 4,5 timer, hvis han har tatt ca 800 kr i timen, det er drøyt synes jeg hvis de har gjort detta før.

 

Ole

Endret av Ole-mann

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800kr timen var nå en sinnsykt lav timespris da...

 

og at bilene som gikk til norge hadde dårligere e hjullagere en resten av verden er bare tull. men ja skoda sleit litt med hjullagerene foran på octavia 1u en periode. mens tilsvarende golf. a3 leon osv ikke hadde like mye problemer.. med mindre store felg med feil innpress var inne i bilde.

 

Tror du virkelig at de på fabrikken hadde en egen eske med dårlige hjullagere som de puttet på den lille brøkdelen av biler som skulle til det lille landet norge? bare for å ver kjipe mot oss ?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår