Gå til innhold

Audi 100 V6 2.6E , lurer på litt

Ranger emnet


Audi_80/nsr_wannabe

Anbefalte innlegg

audi sine 5'ere er jo et at verdens beste motorer.. har selv en 2.6 v6'er som irriterer meg litt på grunn av at 5'ern har mye større trim muligheter og bruker litt mindre bensin/olje. i tillegg til at det er en veldig bra motor. om de motorene har gått litt langt så går de enda lengre.. en kompis av meg har akkurat samme bilen, den har gått litt over 400 000 nå uten noe problemer, så det er ikke noe og si på motoren ivertfall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimmuligheten på 2.3 motoren er ikke så store dem heller. Kan bytte kam, eksos, fjerne katalysator og putte på en liten chip. Men får ikke så mye mer enn 160 hk ut av dette.

 

Quattro73 har trimmet sin 2.3E, så han har nok bedre svar på dette enn meg :)

 

Har hatt 2.3 selv, og syns det var en veldig fin motor. Savner den enda faktisk :) Om valget er 2.3 kontra 2.6, er ville jeg valgt 2.3 anyday. Hadde aldri noen problemer med motoren de 3 årene jeg hadde denne foruten vakuumpumpa som lagde litt lyder (reparasjonskostnad = 0 kroner)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

vill bare si at jeg har hatt 2stk 2,6l og en 2,8. 2,8litern hadde gått 400+ og jeg hadde aldri noen problem med noen av dem. bare sånn så det er sakt :P hehe. men er det noen som har noen formening om jeg vill merke noen effekt på å fjerne katalysator og eff anlegg? og evt noe anet som kunn økt hk i hvertfall litt? 2,6l motor.

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Ville gått tilbake til V6`ern ;) Syk, syyk lyd i dem. Har selv en Audi 100 2.6E V6 og er krute fornøyd. Har satt i et sportsfilter og sportseksos. Det gjorde ikke lyden verre, for å si det slik.

Blir ca 160+ i hk og rundt 250Nm, og det drar ;) Min bruker rundt 1.2 på bykjøring og 0.9 på lankjøring. På tullkjøring bruker den 3 :P :P

Audi 100 2.6E Avant 1993mod

Subaru Legacy 1991mod (solgt)

Saab 900i 1989mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår