Gå til innhold

Crackler: Ford 17M 72mod 1 prosjekt

Ranger emnet


Crackler

Anbefalte innlegg

artig prosjekt:) jeg blir og arve en 17m fra bestemora mi, den bilen kjøpte hun ny, og hun er den eneste eieren, hun har stelt godt med den, og vært på treff med den! den har vært gjevnlig tectylbehandlet og lakkert en del ganger, den bilen gleder jeg meg til og overta:)

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gammalfordene 5x112 eller 5x114,3mm / 5x4,5"? US Ford har 4,5".

 

Gammel europeisk Ford har 5x112. Jeg har 17" Boyd Coddington felger på min 17m med 5x4.5"(5x114,3mm) Bruker da slingremuttere.

 

Er ikke så brede felger du får plass til foran i allefall. vet at 195 går bra, mens 205 skraper..

 

Har 7" brede felger foran og bak på min. Har også dårligere plass enn på din P7-2.

Bruker da 205/45-17 foran og 215/45-17 bak. Innpress er viktig at man tenker på med tanke på plass i forhold til fjørbein/bladfjører/skjermkanter.... :)

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig prosjekt:) jeg blir og arve en 17m fra bestemora mi, den bilen kjøpte hun ny, og hun er den eneste eieren, hun har stelt godt med den, og vært på treff med den! den har vært gjevnlig tectylbehandlet og lakkert en del ganger, den bilen gleder jeg meg til og overta:)

 

Ok, har vært så fælt vær i det siste, så har ikke fått gjort så mye på bilen. har demontert en del brukbare deler på delebilen jeg har. chromen holder seg utrolig bra på disse bilene.

Når får du overtatt denne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel europeisk Ford har 5x112. Jeg har 17" Boyd Coddington felger på min 17m med 5x4.5"(5x114,3mm) Bruker da slingremuttere.

 

 

 

Har 7" brede felger foran og bak på min. Har også dårligere plass enn på din P7-2.

Bruker da 205/45-17 foran og 215/45-17 bak. Innpress er viktig at man tenker på med tanke på plass i forhold til fjørbein/bladfjører/skjermkanter.... :)

Slingermuttere Hva er det slags Mutter type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slingermuttere Hva er det slags Mutter type?

 

Det er muttere med løst kon slik at du kan bruke felger med litt annen boltsirkel.

Som jeg f.eks. bruker felger med 5x114,3 of bilen har 5x112 (Det har alle Ford m med 5 bolter.)

 

Da følger konet perfekt i konet i felghullet når man skrur på mutterene. Eller bolter hvis man bruker det. For det finnes slingrebolter også.

Diverse biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muttere med løst kon slik at du kan bruke felger med litt annen boltsirkel.

Som jeg f.eks. bruker felger med 5x114,3 of bilen har 5x112 (Det har alle Ford m med 5 bolter.)

 

Da følger konet perfekt i konet i felghullet når man skrur på mutterene. Eller bolter hvis man bruker det. For det finnes slingrebolter også.

 

Ok, altså så passer Audi felge med 5hulls på ford m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår