Gå til innhold

Fartssperre

Ranger emnet


sunflyer

Anbefalte innlegg

Tror det er kun Volvo som kan gjøre dette, men tviler på det gjør det, for jeg har vært og spurt om og koble ut at det går an og bruke kratfuttaket mens du kjører, dvs. at den gir gass selv. Det som skjer nå, er at med en gang jeg rører brems eller clutch, så kobler det ut. Det gikk an og fikse det, men de ville ikke pga. at det ikke var lovlig. Så tror ikke det kobler ut fartsperra di. Alt dette må programeres inn med en pc, er ikke noe sikring eller annen mikk makk du kan gjøre pga. alt er elektronisk, og styres av motorsyringen. Vis du hadde hatt en gammel F12 eller noe, så hadde det vært noe annet.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fartssperra kan justeres, men dette vil jo komme fram på skivene dine som vil gi verkstedet skikkelig smekk fra BT.. Å ha en funksjon hvor du har kraftuttaket inne for å kunne kjøre mere turtall=mere fart, tror ikke hydrlikk uttakene dine blir gamle hvis di skal gå på 3000rpm...

 

Å siden du har vers.2 så er det vel nesten umulig å lure skriveren din å, hvertfall med di nye digitale..

 

 

Mvh Volmax arbeider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digitalskriveren kan jo tjuvkobles på et eller annet vis.. Siemens VDO'n så jeg en polakk som trikset litt på, men han ville ikke si det når jeg spurte han ;) han kjøre ein gul scania med DHL design på.. gul skaphenger også, narkohenger, med "Renaldes" i frontruta, så hvis noen møter på han er det bare å spørre :)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digitalskriveren kan jo tjuvkobles på et eller annet vis.. Siemens VDO'n så jeg en polakk som trikset litt på, men han ville ikke si det når jeg spurte han ;) han kjøre ein gul scania med DHL design på.. gul skaphenger også, narkohenger, med "Renaldes" i frontruta, så hvis noen møter på han er det bare å spørre :)

 

 

 

Men dette er jo på en Vabis med Siemens, Volvo har Keinzle.. Uansett skal du jo føre skiver, å den skriver samme selv om du manipulerer signalet fra Ecu'n på motoren så du får mere gass, kjipt med skiver som har striper till 110km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hele systemet er bygd opp med en datamaskin som holder all mulig info, og selvsagt vil dette være mulig å endre på, men da må man kjenne noen som vet VELDIG GODT hva de driver med.

 

f.eks vil det ikke være noe problem å få skivene til å aldri skrive mer enn 90, uansett din hastighet, men da igjen: det er ikke gud og hvermann som klarer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 10 months later...

Scania har Stoneridge og ikke Siemens! (Siemens, VDO og Kienzle er den samme, 1381)

Volvo'n sammenligner signalet ifra giver på girkassa (til skriver) med signalet ifra EBS-systemet. Dersom den merker differanse mellom de signalene får du ikke mer enn 1200-1300 i turtall, og det er ikke så ålreit å kjøre med. Er ikke noe særlig å tukle med signalet til EBS-systemet.

Kjenner du noen som programerer om bilen til å kjøre fortere kan de fort miste jobben da alle disse programmeringene blir logget hos Volvo. (De ser hvem som gjør det, hvilken bil, ny og gammel verdi på k-tall) Skal ha en god unnskyldning til å øke fartsperra da.

Skal man f.eks. bremse effekten på bilen må den fjernes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Man kan noen ganger øke topfart inne i "instrumentet", gå inn på "Fordonsinställingar, endre maksimalhastiheten til over 90, må bruk kode 5678 om de ikke er endra, men mere enn 90 fpår man neppe, fik opp maksturtallet fra 1800 på 460 der, stillte det på 2250, som er en fin mellomting mellom rødfelt, og der det er krefter., under kjøring merker jeg lte, men liker på ha muligheten.

Satte toppfart på 100, men sperrer på 90, fær fremdeles det jeg tør i bakkene, og en lasteil er skremmende når man nærmer deg 110-115, 90 er fort nok.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

huff huff, vet om lastebil eiere som har funne ut hvordan dem lurer k-pass giveren.

Liker det ikke, tenkt deg hvor mye kontroll du har over vogntoget når den passere 90km/t. med tanke på alle familefolk som færdes på veiene. skulle uhellet være ute er du "game over".

Prøv nu å kjør lovelig, vet at det er snakk om tidspress og økonomiskehensikter for å kjøre fortere og ikke minst lengere en lovelig kjøretid.

Men er man i lastebil gamet så må man følge reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår