sunflyer Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Jeg kjøpte en kompressor og lakksprøyte på mekk. Jeg tror dette skal fungere bra da jeg synes finishen er passe fin, men det virker som det kommer for mye lakk ut av pistolen. Har dette noe med kompressor trykket og gjøre, og hvordan stiler jeg trykket på den ? Takker for svar :) Siter www.glassfiberforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 mest sannsynlig for stor dyse, for sakte sprøytegang kansje, holder for nær sprøyteavstand til objektet kansje, står i teknisk datablad på lakken hvilken type dyse, trykk, avstand og sprøyteganger som er anbefalt til den lakken du sprøyter, og i bruksanvisningen til pistolen finner du hvor du justerer matingen på den pistolen du har Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Trykket fra kompressoren skal vel være ca.2bar..? Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunflyer Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Ja, det står det skal være ca 2 bar, men hvor stiller jeg det på kompressoren, det er ingen måler for trykket etter som jeg kan se (tror jeg) Siter www.glassfiberforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Husk at trykket skal stilles inn med avtrekkeren inne Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Ja, det står det skal være ca 2 bar, men hvor stiller jeg det på kompressoren, det er ingen måler for trykket etter som jeg kan se (tror jeg) http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1001&iItemId=80324 Husk at du også trenger vannavskiller om du ikke har det ;) http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1001&iItemId=80446 :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunflyer Skrevet August 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 det er to luft utganger på denne kompressoren. Mellom de er det et slags hjul som ligner den på bildet fra biltema, men uten klokke :( Siter www.glassfiberforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 du opplever nå problemet som kommer med billig sprøyter... For de kan en nemlig ikke justere luft trykket på... Om hvor mange bar?? Er vel egentlig ikke viktig... det som ER viktig er at du testsprøyer i lufta framfor deg å se at du har ett riktig sprøytebilde... Altså at det er javn dusj...:disco Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sunflyer Skrevet August 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 jeg har luft justering i bunn av pistolen, men det er vanskelig å vite trykket der når det ikke er noen klokke e.l. Sprøytebildet mitt tror jeg er ok Skal ikke det se noe sånt ut >> () (ovalt ?) Siter www.glassfiberforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg