Gå til innhold

Mine bilder fra den spanske GT serien i Albacete

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg så på dette løpet under min toukers ferietur til Spania. Det var faktisk helt tilfeldig at jeg sjekket for moro skyld om det skjedde noe på Albacetebanen inne i lande i løpet av de to ukene jeg var der. Det viste seg at det var både den spanske GT serien, F3, Hyundai cup og MitJet serie der helgen etter at jeg kom ned. Så da måtte jeg selvfølgelig ta en tur, Albacete er kun en knapp halvannen times kjøring inn i landet fra der vi har leilighet på Costa Blanca. Mer informasjon om den spanske GT serien finner dere her.

 

Bilene var veldig vanskelig å få tatt skikkelige bilder av, spesielt når jeg bare har en Sony Ericsson W810i som kamera, men jeg prøvde så godt jeg kunne, det enkleste var å ta bildet idet de kom in i piten for sjåførbyttet midt i løpet...

 

Den spanske GT serien er delt opp i to klasser, GTA og GTB. I GTA klassen finner vi Ferrari F430 GTer, Porsche 911 GT3 RSRer (både 996 og 997) og Mosler MT900er. I GTB serien gjøres det med Porsche 911 GT3 Cup, Ferrari 360 Challenge, Marcos Mantis og noe som jeg ikke vet hva er, men likner på en Hispano Suiza HS21 GTS forfra...

 

Først noen Ferrarier; En Ferrari F430 med strake rør, liggende på turtallssperra nedover langstrekka er det mest bråkete mine ører noen gang har vært utsatt for, det er nesten så det gjør vondt, spesielt når man sitter på betongtribunen... (På andre siden av paddocken)

 

DSC01133.jpg

 

DSC01132.jpg

 

DSC01160.jpg

 

DSC01159.jpg

 

DSC01157.jpg

 

DSC01164.jpg

 

DSC01172.jpg

 

Og nå, Porsche GT3 RSRene, veldig konkurransedyktige og driftssikre også nesten like høyrøstede som Ferrariene, med 997-utgaven en litt mer forsiktig og dempet lyd med sin litt større 3,8-liters motor...

 

DSC01137.jpg

 

DSC01136.jpg

 

DSC01138.jpg

 

DSC01161.jpg

 

DSC01179.jpg

 

DSC01129.jpg

 

DSC01134.jpg

 

DSC01178.jpg

 

DSC01173.jpg

 

Så Mosler MT900ene, de ble for det meste overdøvet av Ferrariene og Porschene. De gikk ut veldig sterkt i starten men klarte ikke å holde unna for Porschene og Ferrariene mot slutten.

 

DSC01135.jpg

 

DSC01165.jpg

 

DSC01167.jpg

 

DSC01180.jpg

 

DSC01117.jpg

 

DSC01176.jpg

 

Og nå til GTB og Marcos Mantis, den ble kjørt av et nederlandsk team og gjorde det sterkt i sin klasse, men dessverre på grunn av problemer under kvalifisering hadde de mange plasser å klatre opp til de til slutt endte opp på en tredjeplass. Motoren er en 4,6-liters Mustang Cobra V8 som gir fra seg en V8-lyd man ikke så mye hører, som føler på kroppen nedover langstrekka... Det som overrasket meg med denne er hvor liten den faktisk er, den er bare 95 cm høy og 1,85 brei, så det er en ganske kompakt racer.

 

DSC01121.jpg

 

DSC01122.jpg

 

DSC01124.jpg

 

DSC01158.jpg

 

DSC01181.jpg

 

DSC01156.jpg

 

Så var det denne saken som så ut som en Hispano Suiza HS21GTS men jeg er ikke sikker. Den hadde i alle fall en eller annen form for V8 eller V10 bak der...

 

DSC01162.jpg

 

DSC01177.jpg

 

DSC01150.jpg

 

Så noen GT3 Cup biler, litt "mindre av alt" sammenliknet med RSRene...

 

DSC01126.jpg

 

DSC01118.jpg

 

DSC01094.jpg

 

Og nå den spanske F3 serien, motorene kommer fra Fiat. En liten interessant sak var at det var en ung franskmann med etternavnet Prost som deltok der... Familieforbindelser med Alain...?

 

DSC01085.jpg

 

DSC01139.jpg

 

DSC01140.jpg

 

Til slutt MitJet, rørramme plastikkarosseri og rekkefirere, vet ikke noe mer...

 

DSC01184.jpg

 

DSC01185.jpg

 

Resten av bildene finner dere her. Alt i alt, så var dette en helt super racingweekend selv om jeg hadde litt hodepine den kvelden. Og for første gang ble jeg ikke solbrent på et motorsportarrangement...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår