Gå til innhold

Lite som skjer her inne.....ikke mange som kjører avensis...

Ranger emnet


Tobbelobben

Anbefalte innlegg

Et tema å ta opp er jo dette med tilkobling av ekstern forsterker osv.

Selv går jeg å venter på at det skal komme en boks som dekoder mpeg4 som kan bruker på 12volt anlegg.

Da blir det digitaltv på navigasjonen.

Men det hadde vært fett å koble på hvertfall en sub til anlegget.

 

Og så har vi jo temaet og chiptrimming. Noen hadde visst fått sprekker i blokka etter 100000km eller noe i den dur ifølge noen her på forumet, derfor sitter jeg litt på gjerdet og venter

 

Toyota sin orginale basser gir et helt greit trøkk, men nå nærmer jeg meg 40 så jeg er vel ikke helt "up to date"! Har hatt dette i min Avensis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

absolutt enig i den uttalelsen, prøvekjørte en Avensis stv Exec. fantastisk trøkk i høytalerene etter min mening. Kan nevne at jeg liker å lytte til trance musikk, men samtidig liker jeg ikke å riste en bil eller hode mitt i filler, pga for mye bass som endel andre unge punks har det. ok ok er bare 29 da, nærmer meg de store 30 snart ;)

 

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

absolutt enig i den uttalelsen, prøvekjørte en Avensis stv Exec. fantastisk trøkk i høytalerene etter min mening. Kan nevne at jeg liker å lytte til trance musikk, men samtidig liker jeg ikke å riste en bil eller hode mitt i filler, pga for mye bass som endel andre unge punks har det. ok ok er bare 29 da, nærmer meg de store 30 snart ;)

 

Frank

 

Det er ikke alle som bygger anlegg i bil med mål om å få den til å riste mest mulig :) Jeg skulle gjerne hatt litt dypere bass i min Avensis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne godt tenkt meg en opsjon på ekstrautstyrslista slik som aygo og yaris har, en sub under setet. Skjønner ikke hvorfor det ikke er mulig å spisse stereoanlegget litt ut over standardpakka..

 

Dessverre har jeg gått inn en deal med kona om at jeg ikke skulle tenke på å sette inn annlegg i avensisen som vi får levert om noen uker. Solgte akkurat vår octavia, men rakk å røkke ut ett jbl frontsett, og en Rockfordfosgate 12" sub, alt drevet av 2 Rockfordfosgate forsterkere. Det rocka ca 50 ganger bedre en orginal anlegget, uten å bli for volsomt. Veldig spent på annlegget i Avensisen, da det ikke fins bedre tidsfordriv når man kjører langturer alene..

 

Noen som har noen prosjekter med bilder og ideer rundt avensis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en skikkelig støkk når jeg tok storvask på bilen i går. Den er nå blitt 3 måneder gammel og ikke gått mer enn 400mil.

Allerede tectylert og lakkbehandlet.

 

Det jeg oppdaget er RUST(!!!) i overkant av pakningen rundt bakluken. Skjønte ingen ting og ringte en kjenning som kjøpte bil nesten samtidig, og han også hadde påbegynt rust i punkt sveisene over bakluken!! Hva faen!? jeg gikk bort fra en 8år gammel Mercedes fordi jeg syntes den rustet, også kommer min nye avensis levert med dette så å si fra fabrikk?

 

Nå skal det nevnes at jeg er utrolig nøye, og flekken ikke er større en et knappnålshode, men den er der!

Dem skulle fikse det fort på forhandleren, men ble ikke nybil lenge dette nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Fikk meg en skikkelig støkk når jeg tok storvask på bilen i går. Den er nå blitt 3 måneder gammel og ikke gått mer enn 400mil.

Allerede tectylert og lakkbehandlet.

 

Det jeg oppdaget er RUST(!!!) i overkant av pakningen rundt bakluken. Skjønte ingen ting og ringte en kjenning som kjøpte bil nesten samtidig, og han også hadde påbegynt rust i punkt sveisene over bakluken!! Hva faen!? jeg gikk bort fra en 8år gammel Mercedes fordi jeg syntes den rustet, også kommer min nye avensis levert med dette så å si fra fabrikk?

 

Nå skal det nevnes at jeg er utrolig nøye, og flekken ikke er større en et knappnålshode, men den er der!

Dem skulle fikse det fort på forhandleren, men ble ikke nybil lenge dette nei...

 

 

Toyota er ikke det det engang var... Nå lages vel alle disse i England osv vel?

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jo flere vi er som klager - desto bedre :D

(ellers er Toyota _ekstremt_ flinke med kundebehandling)

 

/ Stig Henning

 

 

Jeg begynner faktisk å bli litt irritert på Toyota nå. Har kjørt Toyota de siste 15 årene og vært godt fornøyd, men etter jeg kjøpte min siste har det bare vært tull.

Mest monteringen av ekstrautstyr som ikke virker eller lovnader og avtaler fra forhandler som tulles til med rot og fjas

 

Unødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Avensis er stilig :D punktum. Gubbebil? kommer helt an på hva du gjør med den det!.. Som 21 åring er det mange som ristet på hode når jeg byttet ut Celicaen med en avensis stasjonsvogn. Jeg er hvertfall utrolig fornøyd, åsså er det jo morro å håre opp en type bil som ikke tusenvis har håret opp før deg :).

89 Toyota Corolla xl EE90 (Solgt)

97 Toyota Celica T-20 (Solgt)

88 Toyota Corolla xl AE92 (Solgt)

96 Toyota Carina E T19 (Solgt)

98 Toyota Avensis STV + Sedan T22 (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 1 month later...

Henter opp igjen denne jeg da..Jeg skal ned og skrive papirer på en 04 D4D om en times tid..bilen er solgt ny der jeg skal kjøpe den og har rullet 140k Har alt utstyr uten om navi og skinn..Så er vel en Sol da elns..

 

Tanken på og bytte ut Opelen vi har nå og få tak i noe nyere har fristet lenge og vi begynnte og titte etter bil..vw passar.audi a4/6,ford mondeo osv osv osv..

 

etter og ha rotet rundt på nettet og hos div bilforhandlere fant vi ut at toyota var tingen..

zzZZzzZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår