Gå til innhold

Problemer med lufting av bremser (Alfa Romeo 156)

Ranger emnet


Ghostride

Anbefalte innlegg

Det begynte med at jeg skulle bremsevæske, mens jeg drev på røk gjengene til luftnippelen i den ene kaliperen bak. Siden det var gjengene i selve kaliperen som var kaputt byttet jeg hele kaliperen.

 

Selve kaliperbyttet gikk greit, men nå som jeg skal lufte bremsene virker det som det har kommet en luftlomme et eller annet sted som jeg ikke klarer på bli kvitt. Har luftet alle fire bremsene etter at jeg byttet kaliperen, men pedalen er fortsatt uforskammet myk og svampete. Når nippelen ble kaputt / under kaliperbyttet fulgte jeg dårlig med og bremsevæskebeholderen rant helt tom, det var vel ikke det aller gunstigste kanskje. Any ideas? Er takknemlig for alle forslag, vil gjerne ha bilen på veien igjen snart...

2001 Alfa Romeo 156 Selespeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den har vært tom kan det lønne seg å lufte på rørene ut fra hovedpumpe først. Bare løsne ett og ett rør. Kjenner ikke Alfaen, men du har vel også en ABS sentral. Kan lufte litt der etterpå hvis plassen tillater

 

Er ABS ja. Var også noen på et annet forum som foreslo at det kunne ha kommet luft inn i ABS-enheten når det rant tomt. Hvordan lufter man som regel dette?

2001 Alfa Romeo 156 Selespeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanligste feilen etter hva jeg vet etter tom beholder er at du må lufte masterpumpa. Som sagt tidligere. Skru av et og et rør og luft dette. (Letteste er vis du har en som står å holder en finger over hullet til røret på pumpa slik at den ikke får sugd noe luft inn igjen og pumpe til det er ren veske. På alle 4 da seff. Vis du finner abs enheten din, se om det er en lufte nippel på den. Er det ikke det er det vel bare å gjørde det samme på den oxo (Har aldri luftet abs før)

Mazda MX-3 V6 92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår