Gå til innhold

Jeg skal bytte bil - men hva skal jeg velge?

Ranger emnet


Boosti

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bil til 70-120000kr, men hva skal jeg velge. Vil ikke ha en anonym og kjedelig familie bil. Ellers er jeg åpen for alt, men den bør ikke ha rulla over 200,000km. Kommer til og ha denne bilen i noen år, så det er viktig at jeg ikke går lei etter noen uker..

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av disse så ville jeg valgt enten Volvoen, eller Opelen.

 

Resten av de du har listet opp er "problem" biler mener nå jeg.

Alle utenom Bmw`n kanskje men den er hvertfall like lat som den Mondeoen du har nå:)

 

En kompis av meg har akkurat kjøpt seg en Mercedes c240, altså en 2.4l V6 på ca 170hk. Det var hvertfall en meget kurrant bil som går ganske godt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for den Opel omega v6'en du, er et bra valg det. få på noen store brede felger og senk så har du go bil ;)

 

De ruster vel ganske bra?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom at jeg selv er Alfa-eier er det kanskje ikke noe sjokk at jeg foreslår dette, men hvis du vil ha en bil med litt krutt i som ikke er eller ser kjedelig ut så ville jeg vurdert Alfa 156 med V6: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10655122&sid=xz5eabSss6p026189

 

Dukker opp slike med jevne mellomrom så har du litt tålmodighet kan du få en med lavere km stand og en annen farge til ca samme pris.

 

Jeg har hatt en 1998 156 før og kjører nå en 2004 (facelift) Jeg er kjempefornøyd med begge bilene. Eneste jeg har å utsette på de er kvaliteten på lakken. De får fort merker etter steinsprut osv...

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Åssen bil skal jeg velge???

 

Må da vite hva du selv liker.. skjønner meg ikke på folk som spør om sånne ting jeg..

 

Kjøpt meg ny bil.. åssen styling liker jeg folkens..?

 

Mamma, hva skal jeg ha på meg idag?? osv..

 

Blablabla

 

Jeg vet selv godt hva jeg liker og syntes ser bra ut, men jeg er ingen ekspert på alle bil merker. Så jeg vet ikke hvilke som er problem biler og ikke. Så jeg startet denne tråden for og få noen gode råd om hva jeg burde ta en nærmere titt på og ikke. Jeg vil neppe bruke 100.000 på en bil som er kjent for og ha masse problemer. Jeg har heller ikke tid eller mulighet til og prøve 100 vis av forskjellige biler, så da håpet jeg på og få noen gode tips om hva som kunne passe bra til mine krav.

 

Hadde jeg sjekka bedre den gangen jeg kjøpte meg mondeo, hadde

jeg nok aldri kjeøpt den bilen. Det er en problem bil med fullt av barnesykdomer. Prøver og ikke gjøre den samme feilen nå...

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo..

 

Jeg veit akkurat åssen den følesen er. Ikke vite hva en ska kjøpe.

Tenkte jeg skulle selge bilen min. Veit ikke hva jeg ska kjøpe tilbake men.

 

Men uansett, bilen som jeg skal selge er golf Iv gti med skinn og nesten alt utstyr. Fult servicehefte, denne bilen her er ikke rævkjørt. Så denne bilen går mange tusen til.

Jeg tenkte jeg skulle ha den en stund til. For det er en meget bra bil. Men lønna på jobben ble no helt anna, så da ska jeg enten ha meg dyrere bil hel hus.

Tenkte meg litt over 120 men ikke så veldig mye.

Kan dette være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår