Gå til innhold
Bilforumet.no
truhaa

Bilpleie for dummies.......

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har selv kjøpt microfiber wash mitt. Etter bruk vasket jeg den i vaskemaskinen uten noen form for såpe eller tøymykner. Mitten er fortsatt møkkete. Var det sånn at man ikke skulle vaske den med noen form for såpe i vaskemaskin, eller var det uten tøymykner..?

Veldig god og vaske med forresten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er overalt :)

Hvor kjøpte du den? Er det noen butikker med bra utvalg i nærheten? Bor i Stavanger enda, og har en butikk med greit utvalg her, men jeg vet ikke om noen butikker i nærheten når jeg er "hjemme".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, er ny i bilpleieverden men har lest mye interessant her. lurer på om en grei rens/polering er å kjøre Meg steg123. Holder dette til et bra resultat?

Ser på side 1 at det er nevnt steg 1-2 og så nxt wax istedenfor steg 3 deep crystal wax. Er ikke steg 3 noe bra? ser nxt er mye dyrere, og økonomien passer bedre steg 3 waxen..

Må spørre for å lære så bare å slenge ut en kommentar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest trogha
Hei, er ny i bilpleieverden men har lest mye interessant her. lurer på om en grei rens/polering er å kjøre Meg steg123. Holder dette til et bra resultat?

Ser på side 1 at det er nevnt steg 1-2 og så nxt wax istedenfor steg 3 deep crystal wax. Er ikke steg 3 noe bra? ser nxt er mye dyrere, og økonomien passer bedre steg 3 waxen..

Hvis lakken din er relativt bra og ikke har mye riper vil dette gi et helt greit resultat for hand. Har ikke prøvd steg 3 voksen og har heller ikke hørt noen anbefale den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start med Riccardo Clay med Optium No Rinse som lube og avslutt med Natty's Blue

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Start med Riccardo Clay med Optium No Rinse som lube og avslutt med Natty's Blue

Så du bruker ikke no anna lakkrens enn clay med den såpa som smørning? Men clay bruker du vel bare et par ganger i året når det er nødvendig. Vasker du bilen kun med den såpa ellers da?

Den waxen, bruker du hand eller maskin på den? (Har en gammel turtle polermaskin)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay fjerner det som er PÅ lakken, lakkrens fjerner det som er I lakken, trenger begge to for best mulig resultat. Clay holder ofte med en gang om det ikke er for ille der du bor, bruker det personlig på våren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.